sean-touss

Tips to a worry-free renovation or addition

        دلایل بیشماری برای انجام بازسازی یا الحاق و افزایش مساحت ساختمان وجود دارد ولی معمولا عمده ترین دلایل برخورداری از فضایی بیشتر، راحت تر و زیباتر می باشد. علاوه بر موارد فوق انجام بازسازی یا الحاق بخشی به ساختمان می تواند علاوه بر زیبا، راحت و ایمن کردن ساختمان مد نظر، باعث افزایش مساحت ساختمان نیز شود، اما برای انجام یک بازسازی بی دردسر و مطمئن که بتوان علاوه بر تامین خواسته های شخصی کارفرما، از اقتصاد و نتیجه مناسب در بازار نیز برخوردار شد، توجه کردن به نکات زیر ضروری است.

ابتدا لازم است مطمئن شوید پروژه بازسازی یا الحاق مد نظر شما نیازی به گرفتن پروانه ساختمانی دارد یا نه؟ لیست کارهایی که برای انجام آنها لازم است تا نقشه های ساختمانی تهیه شود و پروانه اخذ گردد در مقاله های قبل ارایه شده است.

پس از اطمینان از این مقوله بهتر است قبل از هرگونه پیشرفت در انجام کار یا صرف زمان بیشتر، با مهندسان و شرکت های با سابقه در این رابطه مشورت کنید و از نظرات و ایده ها و یا مشکلات احتمالی کار خود مطلع شوید. این شرکت ها با داشتن تیم متخصص متشکل از مهندسان با سابقه شما را به دستیابی به یک برنامه مالی و زمانی و استاندارد کمک می کنند.

قبل از شروع کار باید به دقت برنامه خود را طراحی و مرور کنید. برای انجام برخی از پروژهای بازسازی یا الحاق لازم است ساختمان تخلیه شده تا شرایط لازم برای انجام کار مهیا شود. مشابه تبدیل کردن یک ساختمان یک طبقه مسکونی به دو طبقه.

اما برای برخی از پروژه ها مثل اضافه کردن فضا به بالای گاراژ متصل به منزل یا بازسازی و تغییرات در آشپزخانه ممکن است نیازی به تخلیه ساختمان نباشد، اما انجام آن برای شما تولید مزاحمت خواهد کرد. در هر صورت لازم است قبل از شروع کار موارد فوق را بررسی و تمهیدات لازم را پیش بینی کرد.

مرحله بعد طراحی و تهیه نقشه های بازسازی یا الحاق است که نه تنها در اخذ پروانه بازسازی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه برای انجام کار و ارایه جزییات به پیمانکاران ساختمانی استفاده می گردد. علاوه بر موارد فوق لازم است درباره مدت زمان انجام کار نیز واقع بین باشید و تمام هزینه های مربوطه را قبل از شروع کار بررسی کنید و معمولاً ده درصد بابت هزینه های پیش بینی نشده به مجموع برآورد خود اضافه کنید. هم چنین لازم است چنانچه انجام پروژه بیش از چند هفته به طول می انجامد، همسایگان خود را از کلیات برنامه مطلع سازید تا نسبت به مزاحمت های احتمالی ناشی از تردد اتومبیل های ساختمانی یا آلودگی های صوتی و بصری اطلاع قبلی داشته باشند. معمولاً زمانی که آنها را قبل از شروع کار مطلع سازید در جریان کار با شما همکاری بیشتری می کنند.

توصیه می شود در جریان انجام کار حتماً از پیشرفت کار مطابق برنامه پیش بینی شده مطمئن شوید و با سازنده و مهندسان خود در ارتباط باشید.

لطفا سئوالات خود را با شماره ۴۴۴۸-۵۷۵-۴۱۶ یا از طریق وب سایت زیر با ما در میان بگذارید.

WWW.MemarArchitects.com

* شان طوسی Sean Touss، آرشیتکت دارای گواهینامه معماری از OAA است.

sean@memararchitects.com