شهروند- علی شریفیان: چند خبر کوتاه به روایت ارقام

 

۳ درصد:

Crimerates 

بنابر آمارگیری و نتایج آماری که اداره آمار کانادا منتشر کرده، میزان ارتکاب جرم و جنایت در کل کشور در سال ۲۰۱۲ به نسبت سال ۲۰۱۱ سه درصد کاهش یافته است. پیش از گزارش اخیر تنها در سال ۱۹۹۱ میزان جرم و جنایت یک بار افزایش داشته بجز آن سال، در کل نمودارهای مورد بررسی و از جمله تهیه آمارهای دقیق از گزارش های  پلیس  در سراسر کشور نشان می دهد که در سال ۲۰۱۲ جرم و جنایت در کانادا از سال ۱۹۷۲ بدینسو به کمترین میزان خود  کاهش یافته است.

در میان شهرها  و مناطق کانادا بر اساس آمارها  ده منطقه از بدترین و بهترین اماکن با رده بندی آن ها بر اساس تعداد جرم های مرتکب شده به ازای هر صد هزار نفر جمعیت بوسیله اداره آمار مشخص شده اند. در سال ۲۰۱۲ در رده بندی کلی در شهر تراس واقع در استان بریتیش کلمبیا بیشترین جرائم و در شهر امرستبرگ واقع در استان انتاریو کمترین جرائم اتفاق افتاده است.

$۱۰۰۰۰

Health

در حال حاضر در کانادا تنها هزینه های پزشکی اهدا کنندگان کلیه پرداخت می شود و پرداخت و دریافت پول برای اهدای کلیه ممنوع است. این هفته شماری از پزشکان کانادایی گفته اند پرداخت۱۰هزار دلار به اهداکنندگان زنده و یا به بازماندگان اهداکنندگانی که مرده اند در کل فکر و ایده بسیار خوب و موثری برای حل مشکلات مربوط به این امر است.

این پزشکان بر این باورند که مخارج مراقبت از کسانی که دچار بیماری های کلیوی هستند از جمله دیالیز آنها و دیگر اقدامات و مراقبت های لازم  پزشکی، ایده پرداخت چنین مبلغی برای تشویق اهداکنندگان کلیه و کاستن این هزینه ها ایده خوبی ست و ارزش اجرایی شدن را دارد و بر اساس فرمول “هزینه” و “سود آوری” منطقی است. انجام این کار سبب بهبود کیفی زندگی بیماران نیازمند به پیوند کلیه و کاهش هزینه های گزاف مراقبت های پزشکی خواهد شد.

در یک نظرسنجی هم که انجام شده ۵۴ درصد کسانی که درفهرست انتظار کلیه اهدایی هستند با پرداخت این مبلغ  برای دریافت کلیه از اهداکنندگان، موافق بوده اند. در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰۰۰ نفر در کانادا در فهرست انتظار پیوند کلیه بوده اند و بر اساس آمار بنیاد کلیه کانادا در حال حاضر ۳۴۰۰ نفر در لیست انتظار دریافت کلیه هستند.

سوم نوامبر ، ۴۶۹ نفر:

بالاخره پس از نزدیک به یک سال و نیم آشفتگی و فساد در شهرداری مونترال، مردم دومین شهر بزرگ کانادا روز یکشنبه سوم نوامبر در انتخابات شهری به پای صندوق ها می روند تا شهردار و اعضای شورای شهر را با این امید که فساد و سوءاستفاده های مالی از بودجه این شهر به پایان برسد، انتخاب کنند.

براساس آنچه سازمان انتخابات مونترال ثبت کرده، ۷۷ نفر کاندیدای مقام شهرداری مونترال و شهرداری های نواحی ـ شهرهای ۱۸گانه هستند. ۲۲۷ نفر کاندیدای عضویت در شورای شهر مونترال و ۱۶۵ نفر هم کاندیدای عضویت در شورای شهرهای دیگر جزیره مونترال هستند. در مجموع ۴۶۹ نفر خود را کاندیدای بر عهده گرفتن مقام های مختلف کرده اند.

Meyoral-candidates

اکیپ دنی کودر برای مونترال به رهبری دنی کودر، سیاستمدار پرسابقه و نماینده پیشین حزب لیبرال در پارلمان، ائتلاف مونترال به رهبری مارسل کوته، که اقتصاددان است، پروژه مونترال به رهبری ریشارد برژرون و سازمانی به رهبری خانم ملانی ژولی به نام «تغییر واقعی» چهار سازمان و تشکیلات شرکت کننده و رقیب در انتخابات روز یکشنبه سوم نوامبر هستند.

۲۰۰ کیلومتر :

Montreal-Metro

در حال حاضر در مونترال در ۲۹ مسیر مختلف مجموعا ۱۹۰ کیلومتر خط ویژه  به طور اختصاصی برای رفت و آمد اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

بر اساس طرح جدیدی که مدیران مترو و اتوبوس در نظر دارند، قرار است تا سال ۲۰۲۰ طول این خطوط ویژه به ۳۷۰ کیلومتر و برای استفاده در ۵۶ مسیر مختلف افزایش یابد.

اجرای این طرح بر اساس بر آوردی ظرفیت حمل و نقل مسافران را در مونترال  به میزان ۷۰۰ هزار نفر در روز افزایش خواهد داد. روز پنج شنبه ۲۴ اکتبر میشل لابرک، رئیس شرکت حمل و نقل مونترال ضمن اعلام این خبر، توضیح داد که قرار است چراغ های حق تقدم عبور بیشتری هم برای اتوبوس ها نصب و مورد استفاده قرار گیرد. لابرک تاکید کرد در نظر گرفتن خطوط ویژه برای تردد اتوبوس ها به سرعت حمل و نقل مسافران به میزان قابل توجهی می افزاید.