بنیاد هنری MENA تابستان امسال به همت تینا تهرانچیان، مشاور مالی ارشد در Assante Capital Management در ریچموند هیل، و شهداد و ژوبین بخرد، موسسان artclvb (سایت هنر معاصر خاورمیانه) و REORIENT (مجله اینترنتی درباره هنر و فرهنگ معاصر خاورمیانه) احداث و مشغول به فعالیت شد. بنیاد هنری MENA بنیاد غیرانتفاعی جدیدی ست که تلاش می‌کند هنر و هنرمندان خاورمیانه و آفریقای شمالی را در کانادا حمایت کند، و با استفاده از هنر، بین جوامع گوناگون که از خاورمیانه و آفریقای شمالی به کانادا مهاجرت کرده اند وحدت ایجاد کند.

بنیاد هنری MENA، بنیادی ست غیر سیاسی، غیر مذهبی‌، غیر ایدئولوژیکی، و غیر انتفاعی که با کمک افراد خّیر، داوطلبان، و اعضای هیئت مدیره‌اش در جهت اهدافش گام بر می دارد. آرمان های بنیاد هنری MENA صددرصد فرهنگی‌ هستند. بنیاد هنری MENA با دانشگاه‌های معتبر کانادا همکاری می‌کند تا به هنرمندان جوان و با استعدادی که در خاورمیانه و آفریقای شمالی کار و زندگی‌ می کنند بورسیه تحصیلی‌ برای ادامه ی تحصیلاتشان در رشته‌های هنری بدهد. بدین طریق، بنیاد هنری MENA هم به این هنرمندان کمک می‌کند که در کار و رشته‌هایشان ترقی‌ کنند، و همچنین به آنان نشان می دهد چگونه مردمان مختلف در کانادا در صلح و خوشی‌ کنار هم زندگی‌ می کنند.

بخرد و تینا تهرانچیان بنیان گذاران منا در شب افتتاحیه این بنیاد هنری

ژوبین و شهداد بخرد و تینا تهرانچیان بنیان گذاران منا در شب افتتاحیه این بنیاد هنری

علاوه بر این، بنیاد هنری MENA تلاش می‌کند که هنرمندان خاورمیانه و آفریقای شمالی را که از کشورها، مذاهب، و مکاتب فکری مختلف می باشند، به همدیگر نزدیک کرده و بین آنها گفت وگو و تفاهم ایجاد کند. بنیاد هنری MENA در گزینش هنرمندان، هیچ گونه تبعیضی قائل نشده، و منتهای تلاش خود را می‌کند تا مجموعه‌ گوناگونی از هنرمندان منطقه را گلچین کند. این هنرمندان چه ایرانی‌، اسرائیلی، فلسطینی، یا ترکیه ای باشند، برای بنیاد هنری MENA تاکید اصلی‌ روی هنر آنهاست، نه باورها و یا عقاید آنها.

در روز ۳۰ اکتبر، برای مراسم افتتاح بنیاد هنری MENA، در کلوب خصوصی Spoke Club، یک نمایشگاه هنری برگزار شد. در این مراسم، که با حمایت artclvb, REORIENT, و تینا تهرانچیان امکان پذیر شد، کارهایی از هنرمندان ایران‌، سوریه، عربستان سعودی، و اسرائیل به نمایش گذاشته شد. دو تن از هنرمندان (سعد بن محمد از عربستان سعودی، و نوا وکسمن، هنرمند اسرائیلی الاصل ساکن تورنتو) در این مراسم حضور داشتند. بیش از ۱۵۰ تن از هنردوستان و افراد برجسته ی جوامع هنری و فرهنگی‌ تورنتو در این مراسم حضور به هم رساندند و کلیه منافع حاصل از فروش آثار هنری در این شب به بنیاد هنری MENA اهدا شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بنیاد هنری MENA، از سایت www.menaaf.com دیدن نمایید.