yellow-dogs

رادیو فردا: گزارش‌ها حاکی است که دو تن از اعضای گروه موسیقی راک «یلو داگز» (سگ‌های زرد) روز دوشنبه در جریان تیراندازی‌ای در نیویورک، به همراه دو تن دیگر، از جمله فرد تیرانداز، کشته شده‌اند. این تیراندازی یک زخمی نیز بر جای گذاشته است.

به گزارش آسوشیتد پرس ساعات اولیه بامداد دوشنبه، ۲۰ آبان‌ماه فرد تیرانداز که از اعضای یک گروه راک دیگر بود، با ورود به ساختمان محل زندگی این افراد در بروکلین، به روی آن‌ها آتش گشوده و پس از کشتن سه تن از حاضران و زخمی کردن یک فرد دیگر، به پشت بام رفته و با شلیک گلوله خودکشی کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، علی صالح‌زاده، مدیر گروه «یلو داگز» گفته است که در جریان این تیراندازی سروش فرازمند، گیتاریست این گروه و برادرش، آرش فرازمند که درامر گروه بود، به همراه یک موسیقی‌دان ایرانی دیگر به نام علی اسکندریان که به گروه «یلو داگز» تعلق نداشت، کشته شده‌اند.

به گزارش آسوشیتد پرس خواننده و نوازنده گیتار باس گروه در زمان تیراندازی در خانه نبودند.

این خبرگزاری گزارش کرده است که یک موسیقی‌دان ۲۲ ساله دیگر نیز در این تیراندازی از ناحیه بازو زخمی و در بیمارستان مداوا شده است. نیویورک تایمز این فرد را «ساسان صادق‌پورسکو» معرفی کرده و افزوده است که وی پس از درمان، بیمارستان را ترک کرده است.

علی صالح‌زاده به آسوشیتدپرس گفته است که فرد تیرانداز یک ایرانی-‌آمریکایی و از اعضای گروه ایرانی دیگری به نام «فری‌ کیز» بوده که مقتول‌ها را می‌شناخته اما، ماه‌ها می‌شد که با آن‌ها در ارتباط نبود.

کارآگاهانی که بررسی این حادثه را در دست دارند مظنون هستند که اختلافات مالی منجر به این تیراندازی شده است.

گروه ایندی راک «یلو داگز» سال ۲۰۰۶ در تهران شکل گرفت. این گروه یکی از سوژه‌های فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» اثر بهمن قبادی بود که سال ۲۰۰۹ ساخته شد.

اعضای این گروه ژانویه ۲۰۱۰ به قصد برگزاری کنسرت در ترکیه، ایران را ترک کردند و پس از آن نیز به نیویورک نقل مکان کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دو عضو کشته شده این گروه به تازگی موفق به اخذ پناهندگی سیاسی شده بودند.

در جریان تیراندازی روز دوشنبه، به گفته پلیس یکی از افراد کشته شده که ۲۷ سال داشت در طبقه دوم ساختمان از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دو فرد دیگر که یکی از آن‌ها ۳۵ سال داشته، در طبقه سوم همان ساختمان در اثر شلیک گلوله به سرشان کشته شده‌اند.