شهروند- هفته ی گذشته برخی از خبرگزاری های کانادا به موضوع کمپانی SNC-Lavalin پرداختند و گزارش دادند که جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا، به جودی ویلسون ریبولد فشار آورده است که کمک کند تا موضوع اختلافات با این کمپانی مهندسی واقع در مونترال در خارج از دادگاه و به صورت توافقی با دولت رفع شود.

این فشارها و بسیار حرفهای نگفته ی دیگر باعث شد که جودی ویلسون ریبولد ، وزیر دادگستری، از سمتش استعفا دهد و این استعفا با واکنش های زیادی روبرو شد.

جاستین ترودو می گوید که از این اقدام بسیار شگفت زده شده است و بهتر بود اگر ویلسون ریبولد با پرونده ی SNC-Lavalin مشکلی داشت زودتر و به شکلی دیگر به او گفته بود. ویلسون ریبولد به دلایل امنیتی نمی تواند به راحتی  درباره ی جزییات پرونده صحبت کند.

رهبر حزب محافظه کار فدرال می گوید که استعفای خانم ویلسون ریبولد نشان دهنده ی این است که دولت لیبرال فدرال به درستی عمل نمی کند. کمپانی مهندسی SNC-Lavalin یک شرکت مهندسی خصوصی است که رابطه ی بسیار خوبی با دولت فدرال دارد. این کمپانی با اتهامات جنایی در سالهای اخیر مواجه شده است که یکی از آنها کمک مالی به دولت معمر قذافی، دیکتاتور اسبق لیبی است. تلاش های دولت فدرال برای رفع اختلافات و اتهامات از این کمپانی در خارج از دادگاه باعث شک و شبهه های فراوانی شده است.