در پانزدهمین سالگرد قتل های سیاسی پاییز ۱۳۷۷

 

عصر نو: در پانزدهمین سالگرد قتل‌های سیاسی پاییز هفتاد و هفت، یاد زنده‌ی قربانیان، داریوش فروهر، پروانه فروهر، محمد مختاری و محمد جعفر پوینده گرامی باد.

ما بازماندگان قربانیان، تلاش دگراندیشان، روزنامه نگاران، رسانه های بین المللی، نهادهای مدافع حقوق بشر و به‌ویژه وکلایمان را که در افشاگری ابعاد و دادخواهی این جنایت ها از هیچ کوششی دریغ نکردند پاس می‌داریم و از همه ی هم میهنانی که در این دوران سخت ما را تنها نگذاشتند و هر ساله با بزرگداشت جان‌باختگان و یادآوری افکار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنها، نام و یادشان را در حافظه‌ی تاریخی ایران زنده نگاه داشتند قدردانی می کنیم.

Mokhtari-Pouyande-Forouharha[-H

اگرچه در این پانزده سال، تلاش ما بازماندگان قربانیان در برپایی یک دادگاه عادلانه تحت نظارت افکار عمومی به نتیجه نرسید و هنوز آمران این قتل ها محاکمه نشده‌اند، در پی افشاگری های جمعی، بخشی از حقایق و نیز بستر فکری و سازمانی این جنایت های فجیع آشکار شد.

هم‌میهنان،
ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که همچنان خواستار برپایی یک دادگاه صالح هستیم تا دستوردهندگان و بسترسازان قتل های سیاسی در پیشگاه ملت ایران، پاسخگوی جنایت‌های خود باشند.

ما با وجود دشواری ها و تهدیدها به تعهد خود در افشاگری و دادخواهی جنایتی که بر عزیزانمان روا شد وفادار هستیم و امیدواریم که همچنان از پشتیبانی و همدلی شما برخوردار باشیم.

خانواده فروهر, مختاری و پوینده

پاییز ١٣٩٢