election

شهروند- علی شریفیان: غروب روز دوشنبه ۲۵ نوامبر پس از پایان شمارش آرا نتایج انتخابات در چهار حوزه انتخاباتی در انتاریو، کبک و مانیتوبا اعلام شد. لیبرال ها موفق شدند دو کرسی و محافظه کاران هم دو کرسی دیگر را در این انتخابات میان دوره ای برای کامل کردن نمایندگان پارلمان کانادا به دست آورند. در حوزه انتخاباتی براندون – سوریس مانیتوبا Larry Maguire کاندیدای محافظه کار توانست با اختلاف تنها ۳۹۱ رأی بر رقیب اصلی خود دینزدیل از حزب لیبرال به پیروزی برسد.

در تورنتوسنتر که پیش از این باب ری نمایندگی آن را داشت خانم کریستیا فری لند با اختلاف قابل توجه ای خانم Linda Mc Quaig از ان دی پی را شکست داد و  توانست این کرسی را که در بیست سال گذشته در دست لیبرال ها بود، همچنان برای حزب خود حفظ کند.

در حوزه بوراسا در شمال مونترال Emmanuel Dubourg از حزب لیبرال به آسانی به پیروزی رسید. نمایندگی این حوزه به مدت ۱۶ سال بر عهده دنی کودر بود که از مقام نمایندگی استعفاء داد و به مقام شهرداری مونترال انتخاب شد.

در پروانشه دیگر حوزه انتخاباتی مانیتوبا هم Ted Falk از حزب محافظه کار به نمایندگی رسید.

نتایج این انتخابات پیروزی چشم گیری برای جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال توصیف شده است. در مقابل برای توماس مولکر، رهبر ان ان دی پی که تلاش فراوان داشت دست کم یکی از این چهار کرسی را به دست آورد، شکست در این انتخابات بسیار نومید کننده بوده است.