شهروند ۱۲۵۷
به خاطر چاپ عکسی از معبد بهائیان در هند، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری و شهردار یعنی قالیباف، توقیف شد.

بله منم موافقم باید از هر چیزی که بهائیان را به اعتقاداتشان امیدوار و پررویی قالیباف را در مقابل احمدی نژاد بیشتر کند، جلوگیری کرد. حالا می خواهد این جلوگیری با گاز اشک آور باشد یا با گاز خنده آور یا هر گاز دیگری.

***

نقدی گفت: بسیج باید در سیاست دخالت کند.

کاملا با این گفته موافقم بسیج باید با تمام امکانات در سیاست شرکت کند. با فرمانده و تسلیحات، به حالت نظام جمع و با کلاهخود و سپر و زره و چماق و تیزبُر و قندان و دندان و سنگ و سگ و تبرزین باید شرکت کند.

آخر امثال آقای نقدی مگر می تواند بجز این تصورات تصور دیگری از سیاست داشته باشد. این گونه سیاست را باید سیاست “نقدی” دانست که از سیاست “نسیه” کاملا جداست. قرار نیست کسی که عمری او را “نقدی” خطاب کرده اند حرفی بزند و کاری کند که بعداً باید حساب پس بدهد و “نسیه” به کارش آید.

***

داریوش قنبری نماینده مجلس به ایلنا گفت: اگر بخواهیم آماری از تخلفات دولت ارائه دهیم با آمار ناگواری روبرو خواهیم شد… برای مثال در بیش از ۱۶۰ مصوبه دارای اولویت زمانی که در مجلس هفتم به تصویب رسیده بود، دولت تنها ۱۳ مورد را در زمان مصوب مجلس انجام داده و این به معنی یک فاجعه است. نماینده تبریز در مجلس گفت: بهتر بود رئیس جمهور وعده هایی که در سفر قبلی به مردم تبریز دادند را محقق می کردند بعد برای بار سوم هیات دولت را به تبریز می آوردند ]و این یعنی [ … هدر دادن بیت المال.

منم با این عمل نکردن ها کاملا موافقم. دلیلی ندارد رئیس جمهوری که مردم به او رای ندادند و چشم دیدنش را هم ندارند خود را ملزم خدمت به آنها بداند. اگر این نمایندگان خود را به نفهمی می زنند او خود می داند که دوست و دشمنش کیست و باید به کجا خدمت کند و علیه کی عمل کند و به چه قانونی تن در دهد و کدام را فراموش کند.

***

آهای مردم آهای خوانندگان علی کردان هم مُرد!

مرا باش که فکر می کردم آدمهایی که در جبهه کفر و ظلم هستند نمی میرند، اما دیدم درست مصادف با سالگرد قتل آقای فروهر با همسرش این یکی هم مرد عینهو مرگ شعبان بی مخ در روز ۲۸ مرداد. انگار خدا یا طبیعت یا هر چه که باور دارید هی سیگنال می فرستد که آهای ظالمان تا دیر نشده دو زاریتان را بیندازید و گوشی را بردارید و سخنی را بشنوید.

ولی در این یکی مورد تا این خبر را شنیدم از شما چه پنهان کمی متاثر شدم و پیش خود گفتم ای کاش می توانست یک مدرک تقلبی هم برای ارائه به عزرائیل از دانشگاه الهیات وابسته به مصباح یزدی درست می کرد. اما انگار زرنگی هم حد و حصری دارد.



* برزو ابراهیمی، نویسنده ساکن تورنتو و از همکاران شهروند بیشتر در حوزه طنز سیاسی می نویسد.

Borzou.kandali@yahoo.ca