شهروند ۱۲۷۳
محسن زنگنه، رئیس سازمان جوانان استان تهران، از صدورگواهی نامه تخصصی ازدواج خبر داد وگفت این گواهی نامه به جوانانی تعلق می گیرد که دوره های تخصصی ازدواج را با موفقیت گذرانده باشند. وی افزود: به دنبال این هستیم که این برنامه را به زودی عملی کنیم و امیدواریم که تا دو سال آینده، دخترخانم ها به خواستگاری جواب مساعد بدهند، که این دوره ها را گذرانده باشد.

روزنامه های سال ۱۴۰۰

ـ ماموران کلانتری قلهک، صبح امروز یک دوشیزه ۴۵ ساله را به جرم ازدواج غیرقانونی بازداشت کردند.
این دخترخانم در بازجوئی های مقدماتی، ضمن تقاضای بخشش از مقامات مسئول، گفت به جون مامانم من هیچ منظور سوئی نداشتم، ولی مگر آدم چند سال می تواند در انتظار پسری بماند که دوره های آزمون ازدواج را گذرانده و گواهینامه ازدواج گرفته باشد؟ درست است که گواهینامه تخصصی ازدواج حق مسلم ماست، اما اگر ندادند که نمیشه دست روی دست گذاشت و عاطل و باطل نشست.

ـ با کوشش ماموران گشت خانواده، اعضاء یک باند پنج نفره از تبه کاران با سابقه در رشته ازدواج های قلابی، به دام افتادند.
اعضاء این باند برای جوانانی که دست چپ و راستشان را نمی شناختند و حتی نمی دانستند کیسه زباله را زن باید بیرون در بگذارد یا شوهر، گواهی نامه ازدواج صادرمی کردند.

ـ آموزشگاه معروف “فن آوری برق آسای ازدواج” نیمه شب دیشب، در یورش ماموران گشت خانواده، تعطیل شد.
این آموزشگاه با گرفتن مبالغی کلان، برای جوانان کم سن و سال و بی تجربه بیست تا بیست و پنج ساله گواهی نامه ازدواج صادرمی کرد.
مشکلی که در حال حاضر قضات دادگستری با آن روبرو شده اند، این است که باید ازدواج هائی را که با این گواهینامه های قلابی صورت گرفته باطل اعلام کنند یا خیر؟
اگر این ازدواج ها باطل اعلام شود، تکلیف مهریه زن و شیربهائی که داماد های متقلب پرداخته اند چه می شود؟ و اگر احتمالا این زوج صاحب نوزادی شده باشند، باید نوزاد را نامشروع اعلام کرد یا مشروع؟

سئوالات امتحانی ازدواج لو رفت
در یک عملیات فوق محرمانه و ضربتی، دو نفر از طراحان سئوالات امتحانی که سئوالات را مخفیانه به متقاضیان می فروختند، بازداشت شدند.
این دو نفرکه توانسته بودند با فروش این سئوالات، یک ویلای ۱۰ میلیارد تومانی در لواسان بسازند، هنگام دستگیری قسم می خوردند که این کار را محض رضای خدا انجام می داده اند!
دو متهم به سرعت تحت تاثیر مهرورزی بازجویان قرارگرفتند و اعتراف کردند که از هر جوان متقاضی صد میلیون تومان می گرفته اند و سئوالات امتحانی را در اختیارش می گذاشته اند.
این دو نفر همچنین اعتراف کردند که به نوبت از این ویلای سوپرلوکس به عنوان یک خانه مجردی استفاده می کرده اند.

ـ دادگاه رسیدگی به ازدواجهای بدون گواهینامه، در اطلاعیه ای نمونه آگهی هائی را که آموزشگاه های قلابی چاپ کرده بودند منتشرکرد و از جوانان خواست اولا سعی کنند به دام چنین کلاهبردارهائی نیفتند، ثانیاً هر مورد مشکوکی را بلافاصله به اطلاع ماموران برسانند:

آگهی های موسسات قلابی
ـ کلاس های فشرده ازدواج، زیر نظر متخصصان خارجی، برای ازدواج های برق آسا.
ـ کلاسهای تقویتی برای متقاضیان گواهینامه ازدواج. به کسانی که یکبار ازدواج کرده و طلاق گرفته یا ساکن کشورهای خارجی بوده و تجربیاتی داشته باشند، تخفیف کلی داده می شود.
ـ ترم تابستانی کلاسهای گواهینامه ازدواج برای مبتدیان زیرنظر مربیان کارآزموده.
شیوه آموزش: قدم به قدم و استپ بای استپ.
ـ مهم تر از پیدا کردن همسر خوب، گرفتن گواهی نامه ازدواج است. اول گواهینامه بگیرید، بعد به فکر زن گرفتن بیفتید.
ـ با نازل ترین قیمت، زن بگیرید و بچه دار شوید: کلاسهای سمعی و بصری گواهینامه ازدواج زیرنظر متخصصان چینی، مسلط به زبان فارسی.
ـ زن گرفتن، خجالت ندارد. کلاسهای فوق تخصصی ازدواج برای جوانان عقب افتاده و خجالتی.

ـ زیباترین دخترهای جهان، زیر پای جوانهائی که از آموزشگاه ما گواهینامه گرفته باشند، فرش قرمز پهن می کنند.

ـ گواهینامه پایه یک ازدواج برای کسانی که بارها در ازدواج شکست خورده اند. موفقیت آتی شما را تضمین می کنیم.

ـ گواهی نامه بین المللی ازدواج، معتبر در همه کشورهای جهان. حتی مقامات چین و روسیه که اعلام کرده بودند به شرط امضای یک قرارداد ۷۰۰ میلیارد دلاری حاضرند گواهی نامه ازدواج ایران را به رسمیت بشمارند، در مورد موسسه ما استثناء قائل شده اند!

کشف یک دختربچه: کروبی بی سواد است!

خدا شاهد است که آدم حیرت می کند از دورانی که دارد در آن زندگی می کند. اینترنت و موبایل و اینها را ولش کنین. یکی شب بی سواد می خوابد و صبح که پاشد می بیند دانشگاه آکسفورد مدرک دکترا برایش صادرکرده، و دیگری شب با سواد می خوابد و صبح که پاشد می بیند بی سواد شده است. واقعاً دوره آخرالزمان است!
همین آقای کروبی که هشت سال به عنوان یک آدم با سواد، خودش را به مردم ایران جا زده بود و ریاست مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرده بود، نمونه اش. یک دختر سیزده، چهارده ساله مچش را گرفت و کشف کرد که بی سواد است!
این دخترخانم درگفتگوئی با خبرنگار ما گفت: من از بچگی به جمع کردن امضای افراد سرشناس علاقمند بودم و الان هم یک کلکسیون امضاء دارم به چه بزرگی.
هفته پیش دفترچه ام را بردم دادم به آقای کروبی که برام امضا کنه، گرفت انگشت زد. منهم فهمیدم بی سواده و عامل دست موساده!


جعفرپناهی به خاطرخودش ممنوع الملاقات شد!

در مورد ممنوع الملاقات شدن جعفر پناهی، کارگردان و فیلمساز مشهور، خبرنگار ما با یکی از مقامات قضائی مصاحبه بسیارکوتاهی کرده است که در زیر می خوانید. علت کوتاهی این مصاحبه این بود که این مقام قضائی، مشغول امور غذائی بود و وقت زیادی برای مصاحبه نداشت.
او که دولپی مشغول خوردن بود، ضمن اینکه به خبرنگار ما می گفت تو هم سرظهری وقت پیدا کردی؟ گفت ممنوع الملاقات شدن پناهی به نفع خودش است چون تجربه نشان داده است که ملاقات، جز اینکه دردی به دردهای زندانی اضافه کند، خاصیت دیگری ندارد.
مادر زندانی به او می گوید ننه جون گوشت شده کیلوئی نوزده هزار تومن، من و خواهر و برادرت در غیاب تو چه خاکی توی سرمان بریزیم و خواهر زندانی می گوید داداش کسی را سراغ نداری شهریه دانشگاهمو ازش قرض کنیم و و و و زندانی بیچاره جزاینکه حرص بخورد و ناراحت شود، چه کاری از دستش ساخته است؟
مقام مسئول که دهانش اندکی خالی شده بود با صدائی بازتر ادامه داد:
اما وقتی زندانی ممنوع الملاقات باشد، فارغ از این غم و غصه ها می نشیند توی سلول، برای خودش ترانه می خواند و بشکن می زند و سعی می کند از لحظه لحظه زندگی اش لذت ببرد!

حجاب از سرطان حنجره در زنان جلوگیری می‌کند

روزنامه های عربستان گزارش کرده اند که بر اثر تحقیقات دانشمندان، حجاب از سرطان حنجره در زنان جلوگیری میکند.
به گزارش همین دانشمندان، تسبیح انداختن مردان نیز از سرطان انگشت جلوگیری می کند.
همان دانشمندان نیز ثابت کرده اند خانم هایی که هنگام خارج شدن از منزل، علاوه بر روسری و مقنعه و چادر مشکی، یک لحاف کرسی نیز روی سرشان بیندازند، از تشعشعات اتمی ناشی از پارازیت های تلویزیونی در امان خواهند ماند.
دانشمندان مورد بحث معتقدند روزی سه وعده کتک زدن زن، علاوه بر ثوابی که دارد، بدن زن را در مقابل سرماخوردگی تقویت می کند.
این دانشمندان می گویند وقتی زن به اندازه کافی کتک خورده باشد، میلی به هیچ نوع خوراکی از جمله سرماخوردگی ندارد!

آدم سفارشی

بخشنامه ای که گراور آنرا در زیر می بینید، قبل از سفر بهجت اثر آقای احمدی نژاد به بندرعباس صادر شده است.
بخشنامه به زبان خودمانی می گوید: قربون دستتون، هزارتا آدم جور کنین، کارمون لنگه و آبرومون در خطر!



و یک خبر بی نیاز از شرح و بسط:

آقای علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران درگفتگویی با ایسنا گفت ما برای حفظ جان بانوان ورودشان را به استادیوم ها محدود کرده ایم!

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.