شهروند- علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه ارقام

 

۸۰ %  x ۲۰ % :

Mayor-Rob-Ford-attends-Etob

برخلاف همه مخالفت ها راب فورد شنبه هفته گذشته در اتوبیکو در کارناوال کریسمس این محله و در این حوزه که پیش از رسیدن به مقام شهرداری تورنتو، سالها نماینده آن در شورای شهر تورنتو بوده، شرکت کرد. به دنبال شرکت راب فورد در این کارناوال و اتهامات متعددی که اکنون مدتی است علیه شهردار مطرح شده، سی تی وی در یک نظرسنجی در سایت خود پرسیده: اتهاماتی که علیه راب فورد مطرح شده نظر شما را درباره او عوض کرده است؟  ۸۰ درصد شرکت کنندگان پاسخ داده اند که نظرشان درباره شهردار عوض نشده و در مقابل ۲۰ درصد گفته اند نظرشان درباره او عوض شده است.

 

۹۰ درصد:

canada

بر اساس آمارهای به دست آمده ۹۰ درصد کسانی که با سپردن ۸۰۰ هزار دلار به کبک، به عنوان مهاجر سرمایه گذار به کانادا می آیند، پس از ورود به شهرهای دیگر کانادا و عمدتا به ونکوور نقل مکان می کنند. مقامات استانی بریتیش کلمبیا این کار را سوءاستفاده خوانده و از وزارت شهروندی و مهاجرت خواسته اند این گروه از مهاجران را زیر نظر گرفته و اطمینان حاصل کنند که دست کم به مدت ۵ سال، تا زمانی که سرمایه ۸۰۰ هزار دلاری خود را از کبک بازپس می گیرند و تقاضای اقامت دائم می کنند در همان استان بمانند.

مقامات بی سی می گویند سرمایه این گروه از مهاجران در دست دولت کبک برای ایجاد اشتغال باقی می ماند و آنها با نقل مکان به ونکوور مخارج و هزینه های  خدمات رفاهی شان را به بی سی تحمیل می کنند.

۲۳۳ کیلومتر در ساعت:

Police-Car

پلیس استانی انتاریو ساعت ۴ بامداد یکشنبه هفته گذشته در نزدیکی جاده دیکسون در منطقه اتوبیکو راننده مستی را که با سرعتی بیش از سرعت مجاز در بزرگراه ۴۰۱ مشغول رانندگی بوده، متوقف و دستگیر کرده است. بنا به گزارش پلیس استانی انتاریو سرعت دقیق این راننده مست که با یک اتوموبیل پورشه رانندگی می کرده  ۲۳۳ کیلومتر بوده است. این راننده ۲۹ ساله به اتهام رانندگی در حال مستی و سرعت غیرمجاز در دادگاه محاکمه خواهد شد.

۱۸۰۰ مورد :

Train_Derailment_Missouri_J

هفته گذشته رسانه ها فاش کردند که سی ان ، خط راه آهن سراسری کانادا تنها در سال جاری از دادن گزارش ۱۸۰۰ مورد از تصادفات قطارهای حمل و نقل و باری خود خودداری کرده است. راه آهن سراسری کانادا یک شرکت دولتی است و به دنبال انتشار این خبر نمایندگان احزاب اپوزیسیون وزیر حمل و نقل و دیگر مقامات مسئول دولتی را درباره پنهان نگاهداشتن این همه موارد تصادفات راه آهن مورد انتقاد قرار دادند. از این ۱۸۰۰مورد شماری شامل تصادفاتی که در جریان آنها واگن های قطار های حامل کالا از خط خارج شده و خسارات مالی و زیست محیطی همراه داشته، می شده اند.

یکی از بزرگترین فجایع تصادفات راه آهن، در ماه جولای در شهرک کوچک لاک مگانتیک اتفاق افتاد که بر اثر خارج شدن قطار حامل مواد نفتی و انفجار تانکرهای بزرگ حاوی نفت در میدان مرکزی شهر ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.

۵۰ میلیون دلار، سه هفته:

lottomaxl

جمعه گذشته قرعه کشی لاتاری سراسری لوتو ماکس که جایزه اش به ۵۰ میلیون دلار رسیده است، انجام شد، اما شماره های هیچیک از بلیت های خریداری شده با شماره های  قرعه کشی شده، همسان در نیامد و این جایزه بزرگ لاتاری کانادا برای سومین هفته متوالی برنده ای نداشت.  علاوه بر ۵۰ میلیون دلار جایزه بزرگ، برای ۳۰ جایزه یک میلیون دلاری هم جمعه این هفته قرعه کشی می شود. شانس بردن جایزه بزرگ این لاتاری و همین طور ۳۰ جایزه یک میلیون دلاری آن که همسانی ۷ شماره از ۴۹ شماره از قرعه در آمده، از نظر ریاضی بسیار بسیار ناچیز است و هر بلیت شانسی برابر یک در ۴۸ میلیون برای بردن آن دارد.

۲۱۹۰۰ اشتغال :

بر اساس آمارهای منتشر شده در ماه نوامبر ۲۱ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در کل کانادا ایجاد شد. این شمار با توجه به نزدیک شدن جشن های سال نو و خرید هدیه و کالاهای تازه کمتر از حد انتظار بوده است و بویژه این که اکثر مشاغل ایجاد شده دراین ماه کارهای نیمه وقت بوده اند. کارشناسان بازار کار اما پیش بینی کرده اند در ماه دسامبر در زمینه تولید، فروش و خدمات به مشتریان، فرصت های شغلی بیشتری به وجود آید. با این تعداد مشاغل تازه درصد بیکاری به میزان قبلی خود شش و نه دهم درصد باقی ماند.