logo-icc-H

اعضای محترم جامعه ایرانیان کانادا،

بسیاری از شما ممکن است مطالبی را که  اخیراً توسط چند نفر و به طور پیگیرانه درباره کنگره ایرانیان کانادا در رسانه ها منتشر شده است، دیده باشید .

کنگره ایرانیان کانادا از هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده از طرف نه تنها اعضای آی سی سی، بلکه از سوی هر کدام از اعضای کامیونیتی ایرانی ها استقبال می کند. در این راستا می توانیم از جمله از نشست چهره به چهره در ۱۵ سپتامبر سال  ۲۰۱۳ در کتابخانه عمومی تورن هیل با خود این افراد و همچنین، مطابق با اساسنامه کنگره ایرانیان کانادا، دعوت از آنان در سه نوبت برای پیوستن به کمیته های ما به عنوان داوطلب در ساختن یک جامعه بهتر نام ببریم. در مورد انتقادات این افراد، هم از طریق ایمیل و هم از طریق دیدارهای رودررو و یا مطبوعات به شکل گسترده ای پاسخ داده ایم و به طور مشخص اعلام کرده ایم تا از هرگونه همکاری با آی سی سی در قالب شرکت فعال و مؤثر در کمیته های مختلف آن و همچنین ارائه نظرات مشخص استقبال می کنیم ولی آنها به هیچکدام از پیشنهادات مذکور پاسخی نداده اند. جای شگفتی است که یکی از چهار امضا کننده مطلب اخیر عضو هیئت مشورتی آی سی سی در سال گذشته بود که در اکثر جلساتی که ما برای کمک به آی سی سی دعوت می کردیم حضور نیافته بود. اینکه چرا آن روز به عنوان عضو هیئت مشاوران حاضر به همکاری نشدند ولی امروز به انتقاد روی آورده اند قابل تأمل است.

در رابطه با برقراری ارتباط با اعضای کنگره، در هیچ یک از دوره های دیگر هیئت مدیره، ارتباط با اعضا به اندازه آنچه که در سال ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳ بوده، وجود نداشته است. تا کنون کنگره ایرانیان کانادا اعضای خود را با ارسال ایمیل ها و اطلاعیه های مطبوعاتی (از طریق وب سایت) در تاریخ های زیر مطلع نگه داشته است: ۶ ژوئن ۲۰۱۳، ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳، ۲۰ ژوئن ۲۰۱۳، ۲۷ ژوئن ۲۰۱۳، اول ژوئیه ۲۰۱۳، ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳،  ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳، ۴ آگوست ۲۰۱۳، ۲ اکتبر ۲۰۱۳، ۲۳ اکتبر۲۰۱۳، ۲ نوامبر ۲۰۱۳، ۶ ژانویه ۲۰۱۴، و ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴.

ضمناً به استحضار می رسانم که فعالیت کنگره ایرنیان کانادا در دوره جدید نسبت به دوران گذشته فوق العاده و بیسابقه بوده است. جلسات بحث و گفتگوی عمومی با اعضا و با حضور هیأت مشاورین به شکل وسیعی برگزار شده است. به طور مثال در این دوره جلساتی در تاریخ های ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۳، ۱۶ اکتبر۲۰۱۳، و ۱۲ دسامبر  ۲۰۱۳ برگزار شدند. متأسفانه این افراد تاکنون نه تنها در هیچیک از کمیته های آی سی سی شرکت نکرده اند، بلکه حتی در هیچکدام از گردهمایی های آی سی سی هم حضور بهم نرسانده اند. کنگره ایرانیان کانادا امسال برای اولین بار اقدام به برنامه ریزی و اعلام اهداف استراتژیک سالانه خود کرده است تا اعضاء کنگره در جریان اهداف و برنامه های دراز مدت آن قرار گیرند.

من در تمام سال های حرفه دانشگاهیم به عنوان استاد در دانشکده کسب و کار شولیک در دانشگاه یورک، افتخار کار در کنار جوانان مشتاق، پرشور و خوش قلبی که اکثرشان یا در کانادا به دنیا آمده و یا از دوران کودکی در اینجا تربیت شده اند را داشته ام. متاسفانه این گروه اندک، نه تنها موجبات دلگرمی و تشویق هیأت مدیره و سایر داوطلبان را فراهم نیاورده اند، بلکه با اقدامات خود باعث تخریب روحیات و دلسردی همکاران و جوانان داوطلب کنگره گردیده اند. استعفاهای اخیر برخی از اعضای هیأت مدیره کنگره دقیقا به دلیل تخریب های همین افراد بوده است.

هیأت مدیره کنگره ایرانیان کانادا به صورت داوطلبانه و با صرف وقت بسیار سعی نموده است که نه تنها از همه امکانات خود برای اجرای اهداف کنگره استفاده کند، بلکه تلاش نموده است که نسل دوم ایرانیان را که جوانان پرانرژی و موفقی می باشند در اجرای برنامه های فوق تشویق و سهیم نماید.

من معتقدم که جامعه ما را تنها می توان از طریق حمایت از نهادهای مختلف آن و با ارائه انتقادها و پیشنهادهای سازنده که منجر به بهبود آن شود بهتر کرد. بگذارید همه با کمک همه اعضای جامعه ایرانی بتوانیم به همکاری های سازنده خود ادامه دهیم تا به جوانان و نسل بعدی رهبران راه مناسب را نشان داده باشیم.

در پایان از همکاری همه اعضای محترم کنگره ایرانیان کانادا که دلسوزانه و مشوقانه با ما همکاری و همیاری می کنند قدردانی و سپاسگزاری می کنم.

مثل همیشه، کنگره متعهد به خدمت شما باقی خواهد ماند. لطفاً با ما در ارتباط باشید و عضوiccongress.ca  شوید و با ما از طریق board@iccongress.ca  و یا ۱۸۳۴-۶۴۷-۴۲۹-۶۴۷ تماس بگیرید. با احترام،

دکتر فرخ زندی،

رئیس کنگره ایرانیان کانادا

۴ ژانویه ۲۰۱۴