Election

شهروند- علی شریفیان: امروز پنجشنبه ۱۳ فوریه رای گیری برای انتخاب نماینده دو حوزه انتخاباتی نیاگارا و تورن هیل در انتاریو انجام می شود. بر اساس نتایج نظرسنجی های انجام شده و تحلیل کارشناسان و ناظران امور سیاسی انتاریو، حزب لیبرال، حزبی که به رهبری خانم کاتلین وین قدرت را در دست دارد، تقریبا هیچ شانسی برای به دست آوردن هیچکدام از این دو کرسی برای مجلس انتاریو که ۱۰۷ کرسی دارد، ندارد.

از سوی دیگر باز گفته شده محافظه کاران هم شانسی برای پیروزی در این انتخابات میان دوره ای ندارند. تقریبا همه بر این باورند که ان دی پی هر دو کرسی را به دست خواهد آورد. اگر ان دی پی در این دو حوزه به پیروزی برسد احتمال بسیار داده شده که این حزب در بهار زمانی که خانم وین، نخست وزیر دولت لیبرال لایحه بودجه خود را به مجلس تقدیم می کند به آن رای منفی بدهند و دولت لیبرال به علت رای عدم اعتماد سقوط کند و با این ترتیب انتخابات انتاریو در بهار برگزار شود.

یادآوری اینکه محافظه کاران تا به اینجا به اکثر لایحه های دولت لیبرال رای منفی داده اند و در واقع به خاطر همکاری ان دی پی، لیبرال ها که دولت اقلیت دارند، هنوز در قدرت هستند.

ناظران سیاسی بر این باورند در صورتی که انتخابات انتاریو در بهار برگزار شود لیبرال ها به رهبری خانم کاتلین وین شانس خوبی برای پیروزی دارند، اما شاهد رقابت سختی بین این حزب و ان دی پی برای رسیدن به قدرت خواهیم بود.