Farhad-Farsadi-n

معاملات بیمه آنلاین شعاری است که اکثر شرکت های بیمه، بروکرها، نمایندگان و دست اندرکاران بیمه ای برای سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده و رویش تبلیغ فراوانی هم می کنند. تصور کنید که صنعت بیمه در سالیان متمادی در جهت اعتماد سازی کوشش فراوان کرده تا به این سئوال بیمه گذاران(خریداران بیمه) پاسخ مناسبی بدهد که:

در قبال مبالغ مالی و وجوه نقدی که به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت می کنید فقط یک برگه به نام قرارداد بیمه نیست که دریافت می کنید بلکه قول و تعهد ناملموسی هم هست که

 اگر در روز “ر” و ساعت “س” خسارتی اتفاق افتاد آن خسارت را مطابق با مندرجات آن سند دریافت خواهید کرد. این تفسیر در مقابل بیان این واقعیت بوده است که بیمه کالایی نامریی است و بایستی برای فروش آن بسترسازی مناسبی هم صورت پذیرد از این رو متخصصان بازاریابی برای همان چند صفحه (قرارداد بیمه) پوشه مناسب و در شأن آن تهیه می دیدند که به ارزش و مقامش بیفزاید و هر چقدر حق بیمه رقمش بالاتر بود آن پوشه و کلاسور تزئینی زیباتر و جلدی فاخرتر می یافت. حتی دست اندرکاران روانشناسی فروش پا فراتر نهاده و برای بیمه نامه های گران قیمت تر از جلدهای طلاکوب با سنگ های تزئینی زیبا استفاده می کردند.

حالا تصور فرمایید که نه تنها از جلدهای طلاکوب خبری نیست، بلکه آن چند صفحه بیمه نامه را هم قرار نیست به دست خریدار بیمه بدهند و فقط درصدد هستند تا آن را برایش آنلاین فرستاده و از ایشان بخواهند تا در جای مناسبی ذخیره سازی نماید.

احساس شما خواننده محترم که به احتمال قوی دارای چندین بیمه نامه معتبر(خانه-ماشین- عمر) هستید چیست؟ چقدر از این جریان خشنود هستید؟ یا برایتان اصلا در ماهیت قضیه فرقی نمی کند؟ این سئوالی است که روی میز اکثر بروکرها و نمایندگان است تا از خریداران بیمه نظرخواهی کرده و موضوع را برای عملیاتی شدن به شرکت های بیمه اعلام نمایند.

اجازه می خواهد مراحل اولیه این طرح را خدمت شما خوانندگان محترم عنوان نمایم.

۱- ایجاد و استفاده از نرم افزارهای با ظرفیت بالا که توان پاسخگویی به نیازهای همه مشتریان فعلی و آتی شرکت بیمه را داشته باشد.

۲-ایجاد شبکه و امکان دسترسی آسان مشتریان بیمه ای به آن.

۳-ایجاد و به کارگیری نرم افزارهای ضد ویروس و ضد هکر برای حفاظت از اطلاعات شخصی و بیزینسی خریداران بیمه.

۴- تایید و قبول امضاء الکترونیکی و دیده شدن راهکارهای حقوقی آن.

۵-امکان سنجی و تهیه پشتوانه(بک آپ) و ذخیره سازی مطمئن با حجم بسیار بالا.

۶-آموزش و آگاه سازی عموم برای روش دسترسی به سایت های شرکت های بیمه و بروکری ها.

۷- اتصال و امکان بهره برداری از لینک شدن سایت شرکت بیمه و سایت های شخصی و شرکتی خریداران بیمه.

۸- ایجاد روش های پرداخت آسان آنلاین برای حق بیمه و دریافت خسارات احتمالی.

۹- ایجاد روش های کنترلی سریع و امکان تصحیح موارد اشتباه.

در نظرسنجی که از خریداران بیمه در آمریکا استخراج شده نشان می دهد که ۵۰  درصد تمرکزشان روی معاملات بیمه بدون کاغذ و ۲۵ درصد اولویت را به آنلاین کردن اختصاص می دهند، البته جالب است بدانید که ۲۵ درصد باقیمانده همه این موارد را بازی بیش نمی دانند و همواره اعتماد خوبی به شرکت های بیمه ندارند و معتقدند که هر کاری که لازم است بشود بایستی تحقق یابد، ولی مهمترین اصل پرداخت به موقع و درست خسارت است که به هیچ عنوان نبایستی خدشه دار شود. شما در زمره کدام گروه هستید؟

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com