مهرزاد خرد

مهرزاد خرد

روزنه ـ روح الله زم: ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور طی روزهای گذشته از مدیری نام برد که ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت گرفته و ۵۰۰ میلیون تومان بعنوان هزینه غذا از بیت المال برداشت کرده است! ذیلا نامبرده و سوابق او را بطور مشروح معرفی میکنم:

 

نام : مهندس “مهرزاد خِرد”

شغل : مدیر جهاد کشاورزی استان فارس

– چند ماه قبل به همراه سه نفر دستگیر و پس از مدتی آزاد شدند.پس از آزادی نیز به تهران منتقل شد تا سر و صدای مفاسد او در استان فارس فروکش کند.

 

اسامی نفرات دستگیر شده:

– مظفر قنبری معاون مالی و اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

– حسین آهنی؛ به دلیل فساد مالی در پروژه کاداستر

– محمدجعفر اندیشگر مدیر امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

ahani--ghanbari

توضیح: محمدجعفر اندیشگر مراسم عروسی دختر خود را به مدت ۴ شبانه روز در باشگاه تفریحی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برقرار و به برگزاری جشن و شادی و پایکوبی و پذیرایی مفصل از میهمانان آن مراسم اقدام کرده است که هزینه این مراسم تماما از منابع مالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پرداخت شده است.

سوابق شغلی:

– وی اصالتا اهل شهرستان مرودشت بخش کام فیروز است.

– وی دارای ارتباطات خاص و ویژه با آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز است.

ابتدا در کمیته انقلاب بوده، سپس به دفتر امام جمعه شیراز رفته است. قبل از شروع ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خود و همسرش دارای زندگی معمولی ای بوده اند. پس از آن توسط تیم محمود احمدی نژاد کشف! و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و به سمت “مدیر منابع طبیعی استان” منصوب گردیده است. پس از آن به سمت “مدیر جهاد کشاورزی استان فارس” منصوب شده و با حمایت قاطع آیت الله حائری شیرازی به انجام مفاسد در این استان ادامه داده است.

تمامی اتوبوس های خصوصی شرکت واحد استان فارس متعلق به آقای “مهرزاد خرد” است و در حال حاضر مشغول ساخت یک پاساژ تجاری در تهران با شراکت یکی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی می باشد.

– مفاسد دوره مدیریت وی به قدری بالا بوده که یکی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شماره حساب بانکی دختر خود را قبل از انعقاد قرارداد با پیمانکاران به آنها داده و پس از واریز مبلغ مورد نظر خود به حساب دخترش، مبادرت به عقد قرارداد با پیمانکاران کرده است.

– “مهرزاد خِرد” قصد داشته که در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی (دو سال پیش) ثبت نام و به عنوان نماینده شیراز به مجلس شورای اسلامی برود. حتی مبادرت به ثبت نام در آن انتخابات نیز کرده، اما به دلیل مفاسد بالای مالی و شهرت وی در استان فارس به “مفسد اقتصادی” شورای نگهبان ناگزیر به رد صلاحیت او می شود و بدین سان از راهیابی به مجلس شورای اسلامی باز می ماند.

– “مهرزاد خِرد” تا هفته گذشته آزاد بوده و قوه قضاییه نسبت به دستگیری وی(تا هفته گذشته) اقدام نکرده است. تحقیق اینجانب درباره آزادی وی در زمان نگارش این مطلب تاکنون نتیجه مشخصی در بر نداشته است.

گوشه ای از تخلفات و مفاسد “مهرزاد خِرد” :

– دریافت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بعنوان حق ماموریت (در حالیکه حتی یک ساعت ماموریت در سوابق کاری خود نداشته است)
– دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان هزینه غذا

– واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی مرغوب “جاده خرامه در ۱۵ کیلومتری شیراز” با قیمت بسیار نازل که پس از واگذاری تبدیل به باغ شهر شده و با قیمت گزاف توسط نماینده ولی فقیه در شیراز (آیت الله حائری) به فروش رفته است.

– واگذاری اراضی صدرا و سیاخ دارنگون به آیت الله حائری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با مبلغ نازل

– تامین مالی ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۸ و پرداخت مبلغ بیش از دو میلیارد تومان به ستاد وی

– انتقال اموال و دارایی های منقول و غیر منقول خود به نام همسر و فرزندان

– خرید هکتارها زمین مرغوب با سوءاستفاده از بیت المال در شهرستان مرودشت و انتقال آن ها به نام همسر خود

– اجرای پروژه کاداستر در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس (شرح در ذیل مطلب)

خریداری منزل مسکونی :

وی در ماه های اخیر خانه مجللی به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در “معالی آباد” شیراز خریداری کرده است.

پروژه کاداستر:

طرح “کاداستر” طرحی ارائه شده توسط مهرزاد خرد بود که در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ثبت و تصویب رسید. هدف این طرح “تعیین مالکیت اراضی” در استان فارس عنوان شده است که پس از مدتی با شکست مواجه شد، اما بودجه اختصاص داده شده به این پروژه بسیار هنگفت بود. طی این طرح ماشین آلات کشاورزی و دستگاه های مربوط به طرح توسط مهرزاد خرد به کشور وارد شده و با قیمتی بیش از “ده برابر” قیمت واقعی به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس فروخته شده است.

علت دستگیری حسین آهنی به همراه آقای کشتگر و قنبری نیز به دلیل سوءاستفاده مالی گسترده در این طرح، دریافت مبالغ کلان تحت عنوان اضافه کاری و حق ماموریت و پاداش و …در طرح کاداستر بوده است.

گوشه ای از شرح حال وی:

“مهرزاد خرد” اگرچه در سال ۸۸ از بزرگترین اسپانسرهای مالی ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در فارس به شمار می‌رفت و برخی از اصولگرایان نزدیک وی، رقم حمایتی خرد از این ستاد را حدود یک میلیارد تومان اعلام می‌کنند و در بسیاری از برنامه‌های انتخاباتی اصولگرایان نیز در حد اعلی اسپانسر مالی بود، اما همواره سلامت مالی وی و برادرش در بین بسیاری از اصولگرایان جای سئوال داشت و حتی مدتی نیز برادرش بازداشت و خودش نیز مورد سئوال قرار گرفته بود.

عملکرد وی از مدیریت آژانس تاکسی تلفنی ارم و نیز مدیرکلی منابع طبیعی فارس و در دوره احمدی‌نژاد به سمت رئیس بزرگترین سازمان اقتصادی فارس یعنی جهادکشاورزی فارس رسید، همواره با انتقادات جدی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان روبرو بود.

در عین حال مهرزاد خرد با اتکا به حمایت‌های مالی خود از برخی نمایندگان توانست بیش از ۶ سال بر جهادکشاورزی فارس حکومت کند و حتی مسائلی چون اختلافات شدیدش با آیت‌الله «علی شیخ‌موحد» نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی فارس و عضو جامعه روحانیت شیراز و یا اختلافاتش با «صادق خلیلیان» وزیر جهادکشاورزی دولت دهم هم نتوانست صندلی وی را دستخوش تهدید کند.

رسانه‌های فارس و برخی از رسانه‌های ملی بارها گزارش‌هایی را از تخلفات گسترده جهادکشاورزی فارس در حوزه‌هایی همچون توزیع اعتبارات خشکسالی، سیاست‌های تعیین نرخ مرغ و توزیع مرغ در شرایط بحرانی بازار، اعتبارات مکانیزاسیون و تسهیلات مرتبط با بخش آبیاری نوین، تولید بذر و شرکت‌های سودجو، توزیع نهاده‌های دامی و انتصاب مسئولان سازمان‌های وابسته منتشر کرده بودند، اما بازهم خرد توانست جایگاه خود را در همه این سال‌ها حفظ کند.

یک مقام آگاه در استانداری فارس تعیین سرپرست و عدم معرفی رئیس جدید در جهادکشاورزی گفت: مجموعه وزارت جهادکشاورزی و استانداری فارس پس از بررسی عملکرد آقای خرد به این نتیجه رسیدند که ادامه حضور نامبرده در استان به صلاح نیست لذا تا تعیین رئیس جدید، آقای مهندس طلعتی به عنوان سرپرست سازمان را اداره خواهد کرد.