شهروند علی شریفیان: ماتیو د گرود، ۲۲ ساله، دقایقی پس از نیمه شب سه شنبه با یک چاقوی تیز و برنده آشپزخانه به خانه ای می رود که در آنجا گروهی از دانشجویان جشن پایان سال تحصیلی گرفته بودند. ماتیو د گرود با چاقو ضرباتی به شش دانشجوی نوجوان وارد می کند و بلافاصله از محل پای پیاده می گریزد. پلیس او را پس از حدود ۴۰ دقیقه در حالی که سراسیمه در حال فرار بوده، پیدا و دستگیر کرده است. با رسیدن نیروهای امداد پزشکی به صحنه قتل عام سه نفر، بر اثر ضربات مرگبار چاقو و خونریزی زیاد جان خود را از دست داده بودند. سه نفر دیگر از جمله یک دانشجوی زن برای درمان های فوری به بیمارستان منتقل می شوند. در بیمارستان دو تن دیگر از جمله دانشجوی زن هم در می گذرند. و کشته شدگان این قتل به پنج تن می رسد.

بالا نفر اول از چپ قاتل پنج دانشجوی دیگر است

بالا نفر اول از چپ قاتل پنج دانشجوی دیگر است

غروب روز سه شنبه در حالی که پلیس مشغول تحقیقات خود برای کامل کردن پرونده حادثه ای بود که همه مردم را شگفت زده کرده، ریک هنسون رئیس خدمات پلیسی کالگری در یک کنفرانس خبری این قتل عام را در تاریخ کالگری بی سابقه خواند و خاطر نشان کرد که ما هنوز نمی دانیم انگیزه ماتیو د گروود، متهم به کشتار این پنج دانشجوی جوان چه بوده است.

کشته شدگان عبارتند از: جاشوآ هانتر، کاتلین پیراس، جردن سگورا، لارنس هونگ و زاخاری رات ول.  این پنج دانشجوی کشته شده همگی بین ۲۲ تا ۲۷ سال سن داشتند.

زاخاری و جاشوآ در یک گروه موسیقی با هم کار می کردند و جشن انتشار اولین آلبوم دو نفره شان را روز شنبه برگزار کرده بودند.

 این حادثه کم سابقه خانواده قربانیان آن را در شوک و اندوه فرو برده و با بازتاب خبر آن بسیاری از کانادایی ها و مردم دنیا را هم شگفت زده کرده است. متهم به قتل ماتیو د گرود، پسر یک پلیس صاحب نام کالگری است که ۳۳ سال سابقه خدماتی دارد. احتمالا در روند بازپرسی ها سلامت روانی ماتیو مورد بررسی قرار می گیرد.