شهروند- علی شریفیان: بنابر یافته های آماری یک نظرسنجی که بوسیله بنگاه سنجش افکار عمومی فروم ریسرچ انجام شده، برنامه و طرحی که خانم اولیویا چاو برای حل مشکلات تردد مردم مترو تورنتو عرضه کرده با استقبال گسترده رای دهندگان روبرو شده است. خانم چاو یکی از کاندیداهای متشخص مقام شهرداری تورنتو چندی پیش اعلام کرد اگر به این مقام انتخاب شود با بودجه ۱۵ میلیون دلار در سال ۱۰ درصد به اتوبوس های خط های اتوبوس پر ازدحام در ساعات شلوغ رفت و آمد مردم می افزاید تا مردم بدون اینکه مجبور باشند در سرمای زمستان مدت های طولانی منتظر اتوبوس بشوند و مثل ساردین در اتوبوس ها به هم بچسبند در شهر رفت و آمد کنندOlivia-Chow.

بر حسب نتایج نظرسنجی، دو سوم مردم این طرح را تائید کرده و راه خوبی برای حل گره کور حمل و نقل عمومی و رفت و آمد در تورنتو دانسته اند. در مقابل تنها یک نفر از هر پنج نفر (۲۰ درصد) طرح و برنامه خانم کارن استینتز، دیگر کاندیدای اصلی مقام شهرداری شهر را پسندیده اند. خانم استینتز قصد دارد با فروش نصف شرکت هیدروی تورنتو و با مبلغ به دست آمده از آن هزینه های حل مشکلات ترافیک را بپردازد. جان توری، کاندیدای دیگر طرح درختکاری مترو تورنتو را با بودجه ویژه ای مطرح کرده است. ا

ین طرح مورد تائید ۵۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی انجام شده، قرار گرفته است. در مقابل این پیشنهاد خانم چاو اعلام کرده یک میلیون درخت خواهد کاشت بدون اینکه هزینه اش را مالیات دهندگان بپردازند. وی گفته است هزینه کاشتن این درخت ها را با افزایش مالیات کارخانه ها تامین خواهد کرد. نظرسنجی این بنگاه سنجش افکار عمومی روز سه شنبه این هفته با پرسش از ۸۸۸ نفر از ساکنان تورنتو انجام و ضریب خطای آن منها یا باضافه سه درصد اعلام شده است.