by-election

شهروند – علی شریفیان: روز دوشنبه دفتر استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال روز سی ام جون را برای برگزاری انتخابات میان دوره ای چهار حوزه رای گیری اعلام کرد. از این چهار حوزه دو حوزه در انتاریو و دو حوزه در آلبرتا قرار دارند. در دو حوزه انتاریو محافظه کاران شانسی برای به دست آوردن کرسی ها ندارند. اسپاداینا یکی از این حوزه هاست که خانم اولیوا چاو به منظور شرکت در مبارزات انتخاباتی برای مقام شهرداری از آن کناره گیری کرد.
حوزه دیگر یکی از حوزه های اسکاربوروست که نماینده پیشین آن لیبرال بوده و به نظر می رسد، لیبرال ها آن را دوباره به دست آورند. موضوع اینست اما که معمولا در انتخابات میان دوره ای کمتر شرکت می کنند و با وجود اینکه هارپر شش ماه مجال داشته که تاریخ برگزاری انتخابات میان دوره ای را برای این حوزه ها اعلام کند، سی ام جون را انتخاب کرده است.
توماس مولکر به این انتخاب انتقاد کرده و می گوید یک روز بعد از این روز اول جولای، روز کاناداست و گروهی از مردم با تعطیل یک روز کاری شان معمولا به تعطیلات کوتاهی می روند. با نبودن مردم باز هم از تعداد رای دهندگان کمتر می شود. تونی کلمنت، وزیر مسئول خزانه داری کابینه هارپر پاسخ داده: «یک موقعی می گویند دموکراسی وجود ندارد و حالا که وقت کافی برای انجام تدارکات برای شرکت در این انتخابات داده شده، می گویند دموکراسی زیادی است. ما که مشکلی با این تاریخ نداریم.»