شهروند- ۹۱ امین مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ ۲۴ ام فوریه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. اسکار امسال با اسکار سی سال گذشته یک تفاوت اساسی دارد و آن هم این است که بدون مجری برگزار خواهد شد.

البته این اتفاق در تاریخ اسکار عجیب نیست و تاکنون پنج مرتبه در این ۹۱ سال اسکار بدون مجری برگزار شده است. ولی این اتفاق در سه دهه اخیر اولین بار است.

قرار بود کوین هارت (Kevin Hart) مجری اسکار امسال باشد اما ناگهان از این کار کناره گیری کرد. دلیل این کناره گیری توییت های هوموفوبیک او بود که در فضای مجازی دیده شد. شبکه ی ABC مراسم اسکار را به صورت کامل نشان می دهد. مدیر بخش سرگرمی این شبکه ی تلویزیونی، کری برک (Karey Burke) می گوید که این برنامه کوتاه تر و با کمک کسانی که جوایز را اهدا می کنند برگزار خواهد شد. به گفته ی برک اسکار قبلا هم این تجربه را داشته است و می تواند از پس آن بر بیاید. قرار است به جای سخنان آغاز کننده ی مجری که معمولا درباره ی بازیگران و فیلم ها بود، اسکار امسال سورپرایز ویژه ای برای تماشاچیان داشته باشد. فیلم دراما مکزیکی “روما” و کمدی تاریخی “مورد علاقه” هرکدام نامزد ۱۰ جایزه ی سکار شده اند. همچنین سه فیلم پلنگ مشکی، ستاره ای متولد می شود و بوهمین راپسودی جزو پرفروش های امسال هستند.