Mohammad-Rahimian

سرطان های خونی به سه دسته کلی تقسیم می شوند شامل:
ـ سرطان خون لوکمی یا لوسمی(Leukemia): این سرطان یکی از انواع سرطان های درون مغز استخوان است. واژه لوسمی به معنی خون سفید است و شامل تولید غیرطبیعی سلول های خونی سفید می شود. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است. تعداد بالای سلول های سفید باعث اختلال توانایی این سلول ها در مبارزه با عفونت ها شده و همچنین باعث نقص توانایی مغز استخوان برای ساختن سلول های قرمز و پلاکت خون می شود.
ـ سرطان خون لنفومی(Lymphoma): این نوع سرطان خون سیستم لنفاوی را که وظیفه آن دفع مایعات زیادی از بدن و همچنین تولید گلبول سفید خون است، تحت تاثیر قرار می دهد. لنفوسیت ها (Lymphocytes)، نوعی گلبول سفید هستند که وظیفه مبارزه با عفونت ها را برعهده دارند. افزایش تعداد سلول های لنفاوی باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود.
ـ سرطان خون میلوما (Myeloma): این نوع سرطان خون سلول های پلاسما را هدف قرار داده و مانع تولید آنتی بادی در بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت ها ضعیف و حساس می کند.
در سال ۲۰۱۳ آمار نشان می دهد که بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر با نوعی سرطان خون در کانادا درگیر است. فقط در این سال ۱۸۶۰۰ نفر کانادایی سرطان خون تشخیص داده شده است به عبارتی در هر ۲۸ دقیقه یک نفر!
مردان بیشتر از زنان به سرطان خون مبتلا شده اند. بیش از نیمی از سرطان های کودکان (سنین زیر ۱۴ سال) از نوع لوسمی و لنفوما بوده است.
دلیل خاص و شناخته شده ای برای انواع سرطان خون لوسمی وجود ندارد، با این حال به نظر می رسد عواملی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می دهند، این عوامل شامل:
ـ قرار گرفتن در برابر سطوح بالای تشعشع
ـ قرار گرفتن پی در پی در برابر بعضی از انواع مواد شیمیایی همچون بنزن
ـ شیمی درمانی
ـ سندرم داون
ـ سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان
ـ سیگار کشیدن
ـ افزایش سن
ـ مرد بودن و سفیدپوست بودن
ـ ابتلا به بیماری های خود ایمنی
ـ ابتلا به ایدز
ـ رژیم غذایی پر از گوشت و چربی
ـ قرار گرفتن در برابر سموم خاص و آفت کش ها

از نکات مهم بیمه بیماری های سخت این است که فرد بیمه شده ملزم به ارائه اسناد هزینه های درمانی اش نیست، بلکه تنها تایید گزارش بیماری وی به شرکت بیمه کافی است. اگر به آمار روزافزون بیماری ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که علیرغم اجباری نبودن این بیمه از طرف دولت، درجه اهمیت و ضرورت داشتن این بیمه نه تنها کمتر از بیمه های اجباری نیست، بلکه بیشتر از آن است. بی شک قبول دارید که هیچکس از لحظه بعد خود خبر ندارد. اینک که سلامت هستیم فکر کنیم که در صورت دچار شدن به بیماری سخت، چگونه با هزینه های سرسام آور زندگی و درمان مواجه شویم.
* مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.
پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است. www.insufin.com www.youtube.com/sherkatbimeh