انجام آزمایش پروستات برای شناسایی سرطان در آقایان همواره بحث برانگیز است. موامبر همان نوامبر است. در این ماه مردان و زنان در سراسر دنیا برای بالا بردن آگاهی، و جمع آوری کمک مالی، به موضوع های سلامتی برای حمایت از بیماری های آقایان از جمله سرطانهایی مانند پروستات، و ناراحتی های روانی می پردازند. در این خصوص آقایان با گذاشتن سبیل، راه پیمایی، اطلاعیه و بیل بورد، حمایت خود را نشان می دهند.

 

به موقع اختیار کردن بیمه و به موقع آزمایش کردن پروستات در آقایان موجب سلامت جسمی و مالی خواهد بود.

پروستات غده ای در پایین مثانه مردان است که مایع منی را تولید می کند. سرطان پروستات در بین مردان مسن تر متداول است و به ندرت در بین مردان جوان تر از ۴۰ سال مشاهده می شود. عوامل احتمالی بروز سرطان پروستات شامل سن بالای ۶۵ سال، سابقه خانوادگی، آفریقایی – آمریکایی بودن و برخی از تغییرات ژنتیکی است.

همه می ‌خواهند بدانند سرطان پروستات از کجا آغاز می‌ شود و دقیقن این همان نکته ‌ای است که تمام پزشکان این روزها روی آن پژوهش و مطالعه می کنند. به این معنا که نه تنها سرطان پروستات، بلکه بسیاری از سرطان‌ های دیگر اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، به راحتی قابل درمان هستند، اما سرطان پروستات از جمله سرطان‌ هایی است که تشخیص دیررس بیماری، بسیاری از امیدهای درمانی را از بین می‌ برد و به همین دلیل است که شناخت علایم زودرس این بیماری از اهمیت فوق ‌العاده ‌ای برخوردار است.

نشانه های سرطان پروستات شامل موارد زیر است:

مشکل دفع ادرار مثل درد، سوزش، تکرر ادرار و متوقف کردن آن

درد خفیف کمر

درد در موقع انزال

پزشک شما سرطان پروستات را با احساس پروستات از طریق دیواره مقعد یا انجام آزمایش خون جهت پروستات شناسایی می کند. سایر آزمایش ها شامل مافوق صوت  ultrasound، اشعه ایکس و یا نمونه برداری است.

در اغلب موارد درمان بستگی به مرحله سرطان دارد. با کمک میزان سرعت رشد سرطان و میزان تفاوت بافت احاطه شده مرحله سرطان تعیین می شود. مردانی که سرطان پروستات دارند انتخاب های درمانی زیادی دارند.

درمانی که ممکن است برای یکی خوب باشد، ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. انتخاب ها شامل مراقبت، جراحی، پرتو درمانی، هورمون درمانی و شیمی درمانی خواهد بود که شما ممکن است ترکیبی از همه این درمانها را داشته باشید.

مطالعه نشان می دهد که انجام به موقع آزمایش پروستات در حدود یک پنجم مرگ های ناشی از پروستات را کاهش می دهد. در مورد سرطان پروستات، عوارض ناشی از تشخیص “Over diagnosis” به این معنی است که در برخی مردان ممکن است با انجام آزمایش، سرطان پروستات شناسایی شود، اما رشد تومور ممکن است به قدری کند باشد که مشکل قابل توجهی برای سلامتی به وجود نیاورد. اما از طرف دیگر ممکن است برخی بیماران در مواجه با نتیجه مثبت آزمایش درمانهایی را برگزینند که منجر به عوارض جانبی شود.

از نکات مهم بیمه بیماری های سخت این است که فرد بیمه شده ملزم به ارائه ی اسناد هزینه های درمانی اش نیست. بلکه تنها تأیید گزارش بیماری وی به شرکت بیمه کافی است. اگر به آمار روزافزون بیماری ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که علیرغم اجباری نبودن این بیمه از طرف دولت، درجه اهمیت و ضرورت داشتن این بیمه نه تنها کمتر از بیمه های اجباری نیست، بلکه بیشتر از آن است.

بی شک قبول دارید که هیچکس از لحظه ی بعد خود خبر ندارد. اینک که سلامت هستیم فکر کنیم که در صورت دچار شدن به بیماری سخت، چگونه با هزینه های سرسام آور زندگی و درمان مواجه شویم.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin