مجید امین مؤید (۱۳۹۳- ۱۳۰۹)، نویسنده، مترجم، فعال سیاسی و عضو دیرین کانون نویسندگان ایران درگذشت. امین مؤید که نزد دوستان و دوستداران‌اش به «مجید آقا» شهره بود، فرزند سربلند، رنج کشیده و خود ساخته ی مردم آذربایجان بود و بیش از هفده سال از عمر عزیز خود را در زندان‌ها و زندان- تبعیدگاه‌های رژیم گذشته گذراند.

Majid-amin-moayed1
در طی سال‌های دراز زندان آثار گران قدری از نویسندگان بزرگ جهان، از سیمون دوبووار و برتولت برشت تا آرنولد هاوزر را به فارسی درآورد و در دسترس جامعه ی ادبی ایران نهاد؛ کتابی نیز در نقد و بررسی و شرح آثار برشت نوشت.
«مجید آقا» تا زنده بود و تا بیماری جانکاه توان‌اش را نگرفته بود، در همه جلسه‌های مجمع عمومی و جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران فعالانه شرکت داشت و حتی در جریان انتخابات مکاتبه‌ای سال ۱۳۸۷ بار‌ها مورد بازجویی مقام‌های امنیتی قرار گرفت. از آخرین فعالیت‌های امین مؤید انتقال کمک‌های کانون به زلزله زدگان زلزله اخیر آذربایجان بود. امین مؤید تعهدی پایدار به انسان و آزادی داشت.
کانون نویسندگان ایران درگذشت این یار دیرینه خود را به خانواده محترم امین مؤید، دوستداران او و جامعه فرهنگی مستقل کشور تسلیت می‌گوید و در مراسم بزرگداشت‌اش در کنار خانواده و دوستان‌اش حضور خواهد یافت.

کانون نویسندگان ایران
۶/۳/۱۳۹۳