شهروند – علی شریفیان: روز سه شنبه ۲۷ مه سی بی سی بر اساس گزارشی که منتشر شده خبر داد که بر اساس آنچه در این گزارش کارشناسانه آمده، دولت کانادا درباره حضور و فعالیت های اخوان المسلمین که یک گروه افراطی است، باید دست به تحقیق و بررسی همه جانبه ای بزند.
در گزارش سی بی سی به نقل از گزارشی که به وسیله تام کیوییگین، کارشناس با سابقه امور تروریستی منتشر شده، در سایت خبری خود نوشته اعضای این سازمان مذهبی افراطی اسلامی وارد آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا) شده و خطر و تهدید آنها از القاعده هم برای ما جدی تر و گسترده تر است.
نویسنده گزارش که آن را با عنوان «اخوان المسلمین در آمریکای شمالی» منتشر کرده، در قسمتی از گزارش هشداردهنده خود یادآور شده که اعضای این گروه افراطی ارتباطات مشکوکی با سازمان ها و نهادهای مختلف دارند که باید مسئولان دولت کانادا درباره آنها تحقیق کند و این ارتباطات را زیر نظر داشته باشد.

ekhvan-logo
تام کیوییگن می گوید آنها قصد دارند آزادی ها و جامعه باز آمریکا و کانادا را با فعالیت های خود مخدوش کرده و به این مشخصه های مهم کشورهای ما لطمه بزنند.
بنا بر محتویات این گزارش اعضای این گروه که ریشه اصلی شان در مصر است قصد دارند با تبلیغ نظرات و دیدگاه های حسان بنا و سید قطب، رهبران و بنیانگذاران اخوان المسلمین این نقشه خود را عملی کنند.
بنا به گزارش خبری مفصل سی بی سی با استناد به تحلیل های آمده در گزارش منتشر شده، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا همین امسال به مسئولان امنیتی انگلستان دستور داده در مورد فعالیت های این سازمان تحقیق و بررسی به عمل آورند. نویسنده گزارش به دولت کانادا پیشنهاد کرده باید در زمینه انجام کار تحقیق درباره فعالیت های اخوان المسلمین با بریتانیا همکاری کرده و از تجربیات و اطلاعات به دست آمده برای مبارزه با آنها استفاده کند.
نویسنده گزارش «اخوان المسلمین در آمریکای شمالی» در گزارش خود گفته است که این سازمان سالانه میلیون دلار پول جابجا می کند باید دید این پول های هنگفت به چه منظور هزینه می شوند.
در قسمتی از گزارش آمده که اخیرا مقامات قضایی مصر فعالیت این سازمان را در صحنه سیاسی کشورشان ممنوع کرده و رهبر این سازمان و ۶۸۲ نفر از حامیان جدی آن را به اعدام محکوم کرده است. باید اضافه کنیم که محمد مرسی با حمایت اخوان المسلمین در مصر به قدرت رسید، اما پس از چند ماه حکومت و بعد از اینکه تلاش کرد قوانین ارتجاعی و افراطی اسلام را وارد امور سیاسی مصر بکند، ارتش مصر او را از مقام خود برکنار و زندانی کرد. بعد از مدتی حبس محمد مرسی به وسیله دستگاه قضایی و دادگستری مصر محاکمه و محکوم شد.