Mohammad-Rahimian

با وجود جمعیت مسن، هر ساله به طور خواسته و یا ناخواسته به تعداد مراقبت کننده های غیر رسمی که با خود بار اقتصادی و انسانی به همراه دارد، اضافه می گردد. اما چه کسی به این مراقبان کمک خواهد کرد؟
آیا شما فردی از وابستگان خیلی نزدیک دارید که نیاز به کمک و مراقبت هر روزه داشته باشد؟ شما تنها نیستید، تعداد افرادی که در کانادا نیاز به مراقبت مداوم دارند رو به افزایش است و از آنجایی که همیشه منابع اقتصادی کافی در دسترس نیست، بنابر این، به تعداد مراقبان خانوادگی که خود از افراد خانواده خود مراقبت می نمایند، افزوده می شود. مطابق با مر کز آمار کانادا بیشتر از ۳.۸ میلیون نفر که سن ۴۵ یا بیشتر دارند و یک سوم این گروه سنی را تشکیل می دهند، از افراد مسن تر، مراقبت می نمایند.
این وضعیتی است که مبارزه و کمک افراد، حکومت و حتی کارفرماها را طلب می کند.
بیشتر مراقبان، صرف نظر از اینکه درگیر کدامیک از موارد کمک از حمل ونقل و کارهای منزل گرفته تا غذا دادن و مراقبت فردی، باشند، گاه این خدمات را بیشتر از یک سال است که انجام می دهند. در هر یک مورد از ده مورد مراقبت، بیشتر از سی ساعت در هفته زمان صرف می شود. بر اساس گزارش هیئت کنفرانس کانادا، اگر این مراقبتها در سال ۲۰۱۲ به وسیله سیستم مراقبت سلامت کانادا (the health care system) انجام می شد معادل ۱.۵ بیلیون ساعت کاری بود.
آیا می دانید بیمه ناتوانی جسمی و از کارافتادگی (LTC) به نام Independent Living نیز هم عرضه و ارایه می شود؟
حق انتخاب پرداخت حق بیمه به صورت معمول و یا حق انتخاب در پرداخت فقط به مدت۲۰ سال از مزایای بیمه فوق است و افراد متقاضی از سن ۱۸ سال تا ۸۰ سال می توانند بیمه مذکور را اخذ کنند.
در صورت پرداخت حق بیمه به صورت معمول شرکت بیمه ضمانت و گارانتی خواهد کرد که حق بیمه پرداختی در ۵ سال اولیه قرارداد هیچگونه تغییری نکند.
در صورت پرداخت حق بیمه (Premium) به صورت محدود فقط به مدت ۲۰ سال شرکت بیمه به هیچ وجه پس از ۵ سال حق بیمه را بالا نبرده و مبلغ پرداختی به مدت ۲۰ سال ثابت و گارانتی است و حتی پس از مدت ۲۰ سال، هیچگونه هزینه و مبلغ اضافی از طرف شرکت بیمه در خواست نمی شود.
از طرف دیگر: آیا می دانید که پوشش بیمه فوق در حالت معمول می تواند به سه حالت قابل عرضه باشد؟
* با پوشش ۲ سال از طرف شرکت بیمه
* با پوشش ۵ سال از طرف شرکت بیمه
* با پوشش تمام عمر از طرف شرکت بیمه
با توجه به اینکه بیمه فوق سن و سال خاصی را به صورت انحصاری و خاص مورد توجه قرار نمی دهد و تمامی افراد از سن ۱۸ سال تا ۸۰ سال می توانند متقاضی این نوع بیمه باشند، ولی به لحاظ نرخ مناسبتر و همچنین واجد شرایط بودن از خطر عدم سلامتی، به همگان و در تمامی سنین توصیه می شود.
زمان انتظار برای شروع حق بیمه (Coverage) از طرف شرکت بیمه می تواند در سه مدل قابل عرضه باشد:* روز ۳۰/ * روز ۹۰/* روز ۱۸۰
یکی دیگر از مزایای خوب بیمه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی (LTC) ، سرویس مشاوره و راهنمایی برای افرادی است که بیمه فوق را می گیرند که در طول دوران بیمه از آن برخوردار خواهند بود.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.
پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com تماس بگیرید.
شما علاقمندان رادیو می توانید شنونده برنامه رادیویی بیمه، سه شنبه در میان، از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح از رادیو صدای ایران و نیز در هر لحظه با یک کلیک، بیننده برنامه های تلویزیونی ما از کانال شبکه تلویزیونی شرکت بیمه www.youtube.com/sherkatbimeh باشید .
و یا با لایک کردن آدرس اینترنتی ما در فیس بوک https://www.facebook.com/Insufin از آخرین فعالیت های شرکت ما مطلع شوید.

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.