arrest

شهروند – علی شریفیان: بنا به گزارش های منتشر شده به نقل از پلیس استان کبک، سه زندانی که از زندانی در نزدیکی شهر کبک با هلیکوپتر فرار کرده بودند روز یکشنبه گذشته در یک کاندومینیوم شیک در محله مونترال قدیم این شهر دستگیر شدند.
ایو دنیس، ۳۵ ساله، دنیس لفبور، ۵۳ ساله، و سرژ پومرلو ۴۹ ساله در تاریخ ۷ ژوئن موفق به فرار از بازداشتگاه Orsainville کبک شده بودند. این فرار توسط یک هلیکوپتر که در حیاط زندان فرود آمده بود صورت گرفت. به گفته Sûreté du Québec، (پلیس استانی کبک) هر سه نفر در ساعت ۱:۳۰ صبح یکشنبه گذشته در مونترال بازداشت شدند. پلیس با کمک واحد عملیات ویژه موفق به دستگیری این سه زندانی فراری شده است. در مخفیگاه این زندانیان فراری مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پول نقد هم پیدا شده است.
سه زندانی روز دوشنبه ۲۳ ژوئن در دادگاهی در شهر کبک حضور یافتند. فرار از زندان هم اکنون به اتهامات و جرائم دیگر آنها اضافه شده است. پلیس می گوید که به احتمال زیاد در رابطه با این موضوع دستگیری های گسترده ای در راه است. رونالد مک کین، افسر پلیس به رسانه ها گفت افراد دیگری نیز به فرار این سه نفر از زندان کمک کرده اند و پلیس به تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری این افراد ادامه می دهد. با وجود این که مردان تنها مجاز بوده اند که در روزهای عادی هفته به طور همزمان در حیاط زندان حضور یابند، در شب شنبه در حیاط زندان با هم حضور یافته و فرار کرده بودند. پلیس پیش از این اعلام کرده بود که یکی از زندانیان فراری با نام لفبور خلبان بوده و یک هلیکوپتر داشته است. پروانه هلیکوپتر در دست پسرش بود.
این دومین فرار از زندان های کبک با هلیکوپتر در دو سال گذشته بود. در سال ۲۰۱۳ نیز، دو زندانی از یک طناب متصل به یک هلیکوپتر در هوا معلق شدند و در روز روشن به شکلی بی سابقه از زندانی در سنت ژروم فرار کردند. کمی بعد در همان روز پلیس آن ها را در محلی حدود ۵۰ کیلومتری شمال زندان پیدا و دستگیر کرد.