فعالان در تبعید: مسئولان زندان رجایی شهر، علیرغم تاکید بهداری این زندان مبنی بر وخامت حال حسن طفاح و عدم توانایی تحمل کیفر توسط این زندانی ۸۵ ساله که با سرطان خون دست و پنجه نرم می کند، از آزادی وی ممانعت می کنند.
حسن طفاح در سال ۱۳۸۷ توسط نیروی های امنیتی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. اتهام این عضو فدراسیون وکلای عراق و عضو فدراسیون بین المللی وکلا و حقوقدانان، “محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است و ابتدا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محکوم شد اما در دادگاه تجدید نظر اتهام محاربه حذف شد.

حسن طفاح در زندان

حسن طفاح در زندان

او در نهایت به دلیل دو اتهام باقی مانده به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد که با تایید حکم، از زندان اوین به زندان رجایی شهر برای تبعید منتقل شد.
حسن طفاح از جمله ایرانیان مهاجر در عراق است که هنگام جنگ به ایران بازگشتند. او که متولد عراق است، در این کشور حقوق خواند و به وکالت پرداخت و عضو فدراسیون وکلای عراق و عضو فدراسیون بین المللی وکلا و حقوقدانان است. این وکیل در زمان صدام مانند بسیاری از ایرانیان مقیم عراق از این کشور رانده شده و به همراه خانواده اش به ایران برگشتند.