شهروند- علی شریفیان: بر اساس گزارشی که از سوی شرکت بین المللی املاک کانادا منتشر شده است، خرید و فروش خانه های لوکس و گرانقیمت بیش از یک میلیون دلار به شکلی بی سابقه رونق پیدا کرده است. این گزارش می گوید خرید و فروش این نوع خانه های مسکونی در چهار شهر بزرگ تورنتو، ونکوور، کلگری و مونترال در بازار بین المللی املاک بسیار مشهود بوده و قابل توجه فعالان معاملات املاک جهان قرار گرفته است.

home
این گزارش می گوید فروش اینگونه املاک، خانه های فامیلی در چهار شهر و بازار اصلی املاک کانادا در نیمه اول سال جاری، سال ۲۰۱۴ به اندازه ۳۰ درصد افزایش داشته است. ۶۴۰۰ دستگاه از این نوع خانه ها به فروش رسیده که تعدادی بی سابقه است و در میان این چهار شهر ونکوور در رده اول قرار گرفته است. گران ترین خانه ای که در این گزارش لیست شده، قیمتش ۱۵ میلیون دلار است و در همین شهر کرانه غربی کشور قرار دارد. در تحلیلی که در این گزارش درباره عوامل افزایش فروش این خانه ها به دست داده شده از جمله از اعتماد مردم به بازار، رونق اقتصادی و نرخ ارزان بهره وام های املاک بانک های کانادا به عنوان فاکتورهای اصلی ذکر شده است.
در تورنتو فروش همه نوع واحد مسکونی افزایش یافته است. انجمن املاک کانادایی ها ماه پیش، ماه جون گزارش داده بود که قیمت متوسط املاک مسکونی در کل کشور به اندازه هفت درصد افزایش یافته و به ۵۸۹/۴۱۶ دلار رسیده است.