فیلم های پرفروش

۱ـ چگونه اژدهای خود را آموزش دهید ۴۳.۷ میلیون دلار

انیمیشن، خانوادگی

داغ: اولین هفته

باز هم یک انیمیشنِ سه‌بعدی از راه رسید و پیشتاز شد. به نظر می‌رسید جادوی سه بعدی قرار است خیلی‌ها را جذب کند و به سینما بکشاند. ماجرای این فیلم کمدی در دنیای خیالی وایکینگ‌ها و اژدهای وحشی می‌گذرد و قهرمان آن نوجوان وایکینگی است که بر خلاف سنت قبیله‌اش خیلی اهل اژدهاکشی نیست.

۲ـ آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)، ۱۷.۷ میلیون دلار

خانوادگی، علمی تخیلی

خیلی‌هایمان با نسخه‌ی کارتونی والت دیزنی از این داستان اعجاب‌انگیز لوئیس کارول بزرگ شده‌ایم اما چه کسی بهتر از همان شرکت والت دیزنی، این بار با همکاری تیم برتون، نابغه خیال‌انگیز هالیوود، تا هنر سینمای سه بعدی را به سرزمین جادویی آلیس ببرند. جانی دپ یکی از نقش‌های فرعی را بازی می‌کند و میا واسیکووسکا نقش آلیس ۱۹ ساله. (فقط در سینماهایی که نمایش سه بعدی دارند)

۳ـ ماشین زمانِ جکوزی (Hot Tub Time Machine)، ۱۴ میلیون دلار

کمدی

داغ: اولین هفته

منتقد تورنتو استار گفته بود این فیلم دیدار «هنگ اوور» با «بازگشت به آینده» است. ماجرای آن دوستانی است که از زندگی بزرگسالی‌شان خسته شده‌اند و بعد از یک شب مست‌بازی در جکوزی هتلی که در آن هستند ناگهان از خواب پا می‌شوند و خود را در سال ۱۹۸۶ می‌یابند. حالا می‌توانند آینده‌ی خود را عوض کنند.

۴ـ مامورِ مزدور (Bounty Hunter)، ۱۲ میلیون دلار

کمدی رمانتیک، ماجرایی

شغل مالی بوید این است که در ازای پول به دنبال فراریان از قانون می‌رود. ماموریت رویایی او وقتی از راه می‌رسد که مامور می‌شود به دنبال همسر سابقش، نیکول هرلی، برود که همیشه شرایط آزادی موقتش از زندان را زیر پا می‌گذارد.

۵ـ خاطرات یک بچه‌ی زپرتی (The Diary of a Wimpy Kid)، ۱۰.۱ میلیون دلار

کمدی،‌ درام

این مجموعه کتاب‌های محبوب بالاخره به صورت فیلم در آمدند و سر از سینماها درآوردند و می‌بینیم که این فیلم در همین هفته‌ی اول جایگاه دوم پرفروش‌ها را هم تصاحب کرده است. «خاطرات…» ماجرای دانش‌آموز دبیرستانی در طول یک سال تحصیلی است.

۶ـ دختره تو کلاس من نیست (She is Out of My League)، ۳.۵ میلیون دلار

کمدی رمانتیک

کرک،‌ پسری معمولی است که به اقبال خود باور ندارد. او اسیر شغل خسته‌کننده‌اش در امنیت فرودگاه هست، اما همه چیز وقتی عوض می‌شود که مالی، دختری بسیار زیبا و موفق، عاشق او می‌شود. کرک خشکش زده. همین‌طور تمام دوستان و خانواده و حتی دوست دختر سابقش. حالا باید به این فکر باشد که چطور رابطه‌شان را تنظیم کنند حتی با این‌که خودش اعتراف می‌کند که دختر اصلا در رده‌ و کلاس او نیست.

۷ـ منطقه‌ی سبز (Green Zone)، ۳.۴ میلیون دلار

درام،‌ جنگی

در زمان اشغال بغداد به دست آمریکا در سال ۲۰۰۳، گروهی از بازرسین ارتش در صحرای عراق به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی می‌گردند. حالا که «مهلکه» تازه ۶ اسکار بغل زده، به نظر می‌آید فیلم‌های جنگ عراق دوباره روی بورس آمده‌اند.

۸ـ جزیره شاتر (Shutter Island) – ۳.۲ میلیون دلار

درام، تریلر

آخرین اثر مارتین اسکورسیزی داستان دو مارشال آمریکایی است که به جزیره‌ای خشک و دورافتاده در ساحل ماساچوست می‌روند تا ناپدید شدن قاتل زنی از تیمارستان واقع در این جزیره را مورد تحقیق قرار دهند.

۹ـ شرخر (Repo Man)، ۳ میلیون دلار

علمی تخیلی، تریلر

«شرخر» در آینده اتفاق می‌افتد و جود لا و فارست ویتاکر باز هم تصویرگر زندگی سوپرمدرنی از آینده هستند… اما ماشین‌های مدرن همه چیز را مدرن نکرده.

۱۰ـ ازدواج خانوادگی ما (Our Family Wedding) – ۲.۴ میلیون دلار

کمدی

طولی نمی‌کشد که لوسیا و مارکوس می‌فهمند ازدواج و سر کردن با خانواده‌ها به این راحتی‌ها هم نیست. از دانشگاه که بر می‌گردند و خبر از طرح ازدواج‌شان می‌دهند، می‌فهمند پدرهای خودخواه آن‌ها می‌توانند حسابی روز بزرگ زندگی‌شان را خراب کنند.

فراموش نکنید:

کلوئی (Chloe)

این فیلم که کارگردان‌ آن اتوم اگویانِ کانادایی است قرار نیست هیچوقت به فهرست ده فیلم پرفروش راه پیدا کند و بعید است هیچوقت بودجه ۱۱ میلیون دلاری خودش را هم درآورد (تا کنون حدود ۳ میلیون دلار فروش داشته و نمایشش در آمریکای شمالی هم قرار نیست وسیع باشد). اما ما تورنتویی‌ها دلایل بسیار زیادی برای نمایش فیلم داریم. گرچه هزینه و ریشه‌ی تولید فیلم به فرانسه برمی‌گردد، اما تمام صحنه‌های آن در تورنتو فیلمبرداری شده و بر خلاف فیلم‌های بسیار هالیوودی که در شهرمان فیلمبرداری می‌شود، ماجرای این فیلم هم واقعاً در تورنتو اتفاق می‌افتد و برای همین این از معدود دفعاتی است که می‌توانید نقاط معروف شهر را در فیلمی معروف ببینید.

فیلم ماجرای کاترین،‌ دکتری موفق است که فکر می‌کند شوهرش، دیوید، استاد موسیقی، به او خیانت می‌کند و برای همین تن‌فروشی را استخدام می‌کند تا او را اغوا کند.

«کلوئی» تریلری اروتیک است که بر اساس فیلمی فرانسوی به نام «ناتالی…» (۲۰۰۴) ساخته شده، اما بر خلاف تصورتان که لابد فرانسوی‌ها از کانادایی‌ها خیلی اروتیک‌ترند، اگویان گفته فیلم او حتی از نسخه‌ی فرانسوی هم اروتیک‌تر است.

کنسرت:

آشا بوسله

Asha Bhosle

ستاره پرفروغ موزیک هند یک شب در تالار روی تامسون ما را مهمان می‌کند. شما شاید اسم آشا را نشنیده باشید و چهره‌اش را ندیده باشید اما حتما صدای زیبایش را در فیلم هندی‌های بسیاری شنیده‌اید. او بیش از ۶۵ سال سابقه خواندن در فیلم‌های بالیوودی را دارد.

زمان:‌ ۳ اپریل،‌ ۸ شب (همین شنبه)

مکان: روی تامسون هال

Roy Thomson Hall, 60 Simcoe Street

(نزدیک تقاطع کینگ و یونیورسیتی)

خرید بلیت در ticketmaster.ca

***

سایمون اند گارفانکل

Simon & Garfunkel

پل سایمون و آرت گارفانکل از افسانه‌های موسیقی راک اند رول هستند و حالا یک شب مهمان شهرما هستند. از دستشان ندهید!

فولک، راک

زمان: ۱۲ می، ۸ شب

مکان: سالن ایر کانادا

Air Canada Centre, 40 Bay Street

(نزدیک تقاطع بی و فرانت)

قیمت: ۷۵ تا ۵۵۰ دلار

***

تیلور سوئیفت

Taylor Swift

ستاره دلربای ۲۰ ساله که جایزه آلبوم سال را در گرمی امسال تصاحب کرد از همیشه محبوب تر است.

کانتری، پاپ

زمان: ۲۱ تا ۲۲ می

مکان: سالن ایر کانادا

Air Canada Centre, 40 Bay Street

(نزدیک تقاطع بی و فرانت)

قیمت: اعلام می شود

***

فراموش نشود:

هفته، هفته‌ی سیزده بدر است و معادل‌های جهانی آن مثل عید پاک و تخم‌مرغ‌هایش و روز ابلهانِ اپریل. ما که جرات نکردیم این هفته روی جلد را دروغ سیزده بزنیم، اما اگر شما می‌خواهید می‌توانید به پارک تیلور کریک (یا به قول اسم اختراعی ایرانیان تورنتو «پارک لزلی»)‌ بروید و سیزده‌تان را بدر کنید. بسیاری از اماکن در کانادا هم رویدادهایی برای عید پاک دارند. از جمله باغ وحش تورنتو که ۲ تا ۵ اپریل کلی تخم مرغ بازی برای بچه‌ها در می‌آورد.

و کاسا لومای تورنتو هم هم برای بچه‌ها برنامه دارد و هم در روز ۴ اپریل ناهار مفصل و شاهانه‌ای می‌دهد.