برای فردایی که در آن احتمال بیماری و یا ناتوانی جسمی است اندیشه کنیم.Mohammad-Rahimian

ALSمخفف Amyotrophic Lateral Sclerosis (سفت شدگی بافتهای جانبی) یا (اسکلروزیز جانبی) یک بیماری ناتوانی پیشرونده است که منجر به گرفتگی، ضعف و از بین رفتن تدریجی عضلات و در آخر ناتوانی در تکلم، خوردن و تنفس می شود.

این بیماری نام های دیگر مثل motor neuron disease ) MND) (بیماری سلول های عصب حرکت دهنده)، Charcotdisease(بیماری چارکوت) و بیماریLou Gehrig دارد. این نام آخر به بازیکن بیسبال افسانه ای اشاره دارد که دو سال پس از تشخیص بیماری ALS فوت کرد.

ALSبیماری فلج ستون فقرات است که بر سلول های عصب در مغز و نخاع تاثیر می گذارد. این سلول های عصب حرکت دهنده از مغز به نخاع می رسد و سرتا سر بدن را فرا می گیرد. وقتی بیماری ALS آغاز می شود، این سلول های عصبی رو به انحطاط می رود و در نهایت از بین می روند که در این صورت مغز از کنترل عضلاتی که توسط رشته های عصبی کار می کنند، ناتوان می شود.

زمانی که عضلات قادر به دریافت پیام های عصب حرکت دهنده نشود، بافت های بدن تحلیل می رود. علت این بیماری هنوز ناشناخته است. ممکن است بین ۵ تا ۱۰ درصد به صورت وراثتی باشد، اما سایرین به صورت تصادفی به این بیماری مبتلا می شوند. محققان مشغول بررسی دلایل بالقوه این بیماری هستند، اما از جمله محتمل ترین علل آن، جهش ارثی، عدم تعادل شیمیایی و اختلال در خود ایمنی بدن می باشد.

 

ای ال اس و درمان

در زمان حاضر، هیچ برنامه درمان یا علاجی که پیشرفت بیماری را متوقف یا معکوس کند وجود ندارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک دارویی که روند بیماری را کند می کند را پذیرفته است و چندین دارو در مرحله آزمایش هستند. بسیاری از ابزارها و درمان های پزشکی می توانند علایم بیماری را مدیریت کرده و به بیماران برای داشتن زندگی طولانی تر و تا حد ممکن مستقل، کمک کنند اگر تشخیص داده شده که شما مبتلا به ALS هستید، به خاطر داشته باشید که این بیماری بسیار گوناگون است و هیچ دو نوع روند پیشرفتی دقیقن مشابه هم نیست و شرایط سلامتی شما بر اساس پیشرفت بیماری، درمان مناسب را تجویز خواهد کرد.

در تابستان ۲۰۱۴، رسانه های اجتماعی یک پدیده و امکان افزایش سرمایه را در این خصوص به وجود آوردند.

چالش سطل یخ برای بیماری ای ال اس The ALS Ice Bucket Challengeکه به افزایش اهدای تقریبن۴۲ میلیون دلار (نزدیک به ۲۰۰۰% بیش از یک دوره یکماهه نسبت به سال گذشته) برای سازمان ALS کمک کرد. قانون این چالش شرکت کنندگان را ملزم می کرد که از خالی کردن سطل یخ بر سرشان ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان انتخاب شدن، فیلم تهیه کنند یا به عنوان جریمه مبلغ ۱۰۰$ به خیریه سازمان ALS بپردازند. افراد سرشناسی که پول هایی اهدا کردند یا ویدیوهایی از ریختن قالب های یخ و آب سرد بر سرشان منتشر کردند شامل بیل گیتس، جاستین تیمبرلیک، جنیفر لوپز، لبران جیمز، مارتا استوارت، لیدی گاگا، رئیس جمهور سابق جورج بوش، آپرا وینفری، کِلی کوکو و بسیاری دیگر، حتا ایرانیان بیشماری در این خصوص از گوشه و کنار دنیا مشارکت کردند.

بیمه تکمیلی سلامتی در مدل های مختلف، مراقبت ویژه در صورت عدم توانایی انجام کارهای روزانه هر فرد عادی از ۱۰۰۰ دلار تا ۸۵۰۰ دلار معاف از مالیات، پوشش از کارافتادگی، ناتوانی جسمی و یا بیماری های سخت از ۲۵۰۰۰ دلار تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات، از مهمترین پشتوانه هایی است که می تواند نیاز ما را از جهت رفع نیاز مالی و داشتن پرستار و پرداخت هزینه های معمول تا رسیدن به سلامتی، و حفظ سبک زندگی و پوشش خانواده برطرف نماید.

شرکت بیمه رحیمیانInsufinاز خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما به آدرس ایمیلnews@insufin.comارسال دارند.

ترجمه مقاله از Dummies ،Scott Barnes

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.comتماس بگیرید.

www.youtube.com/sherkatbimeh

   https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.