شهروند ـ فرح طاهری: بعدازظهر شنبه ۲۰سپتامبر ۲۰۱۴، اولین مراسم قرعه کشی بزرگ بنیاد پریا در محل این بنیاد، با حضور رئیس و هیئت مدیره بنیاد پریا و تعدادی از مقامات فدرال، استانی و شهری و جمعی از ایرانیان برگزار شد.

احمد تبریزی رئیس بنیاد پریا

احمد تبریزی رئیس بنیاد پریا

احمد تبریزی، رئیس و بنیانگذار بنیاد پریا طی سخنانی ضمن سپاس از حضور مقامات در این مراسم، توضیحاتی در مورد بنیاد پریا داد.

رئیس بنیاد پریا، این بنیاد را اولین و تنها مرکز متعلق به ایرانیان در جهان دانست که با همیاری بیش از هزار تن از کامیونیتی ایرانی و کمک مالی آنها از مبالغ کم تا چند صد هزار دلار بنا شده.

تبریزی با اشاره به حوزه های مختلف ارائه ی خدمات به کامیونیتی همچون برنامه های ارشدان و جوانان و خدمات به تازه واردان، به منابع مالی پریا پرداخت و گفت: از زمانی که در سال ۲۰۰۲ پریا را به ثبت رساندیم، دو و نیم میلیون دلار از کامیونیتی پول جمع کردیم و یک میلیون و دویست هزار دلار از سطوح مختلف دولت دریافت کرده ایم. بخشی از منابع مالی ما برای خرید ساختمان و بخشی برای اداره کردن و اجرای برنامه های پریا صرف شده و می شود.

تبریزی به شعر ابوالحسن خرقانی که بر ورودی بنیاد نصب شده “هرکس که در این سرا درآید ، نانش دهید و از ایمانش‌ مپرسید” اشاره کرد و گفت درِ بنیاد پریا به روی همه باز است.

رئیس بنیاد پریا افزود: این اولین لاتاری است که توسط کامیونیتی ایرانی در کانادا برگزار می شود. ما هیچ تجربه ای در این زمینه نداشتیم و پنج ماه طول کشید تا بتوانیم مراحل و نحوه برگزاری را بیاموزیم. پولی که از این طریق جمع آوری می شود در حساب جداگانه ای فقط برای طرح هایی که پیش از این به شهرداری مارکهام تحویل داده ایم می بایستی هزینه شود. این طرح ها ۶۵درصد مربوط به ورزش جوانان و ۳۵ درصد برنامه های مربوط به سالمندان است.

تبریزی در مورد نحوه دریافت هدایا برای قرعه کشی گفت: آقای شاهین علیزاده مدیر دو شعبه ی تویوتا در داون تاون تورنتو از دوستان پسرم در مورد پریا شنیده بود و با اینکه در مدت چهل سال اقامتش در تورنتو با جامعه ی ایرانی تماس چندانی نداشته، اما با حضور در بنیاد پریا و دیدن برنامه های آن تحت تأثیر قرار گرفت و پذیرفت که یک اتوموبیل تویوتا کرولا ۲۰۱۴ برای قرعه کشی به پریا اهدا کند.

سه جایزه ی دیگر نیز برای این قرعه کشی به پریا اهدا شد:

یک سفر چهار روزه دو نفره ی کروز کارائیب توسط آژانس مسافرتی اطلس خانم گیتی عسگریان

یک ساعت نفیس هزار دلاری از طرف آقای نظام سلطانزاده

یک لپ تاپ اچ پی از طرف آقای مهدی کمیلیان

تبریزی به افرادی که به بنیاد پریا اعتماد کردند و حمایت های مالی شان را شامل حال آن کرده اند اشاره کرد و از حامیانی که در سالن حضور داشتند آقایان درویش، هناره، محتشمی، سرشار و … نام برد.

او ضمن اشاره به اینکه آقای درویش بیشترین حمایت مالی را از پریا داشته، افزود: هر سال یک برنامه جمع آوری کمک مالی بزرگ برگزار می کنیم که سال اول ۵۰۰هزار دلار و سال پیش ۲۰۰هزار دلار جمع آوری شد. آقای هناره مدیر ارز پرسپولیس سال گذشته ۵۰هزار دلار به پریا کمک مالی کرد. او هفته ی پیش نیز ۳۰۰ بلیت لاتاری خرید و بین کارمندانش تقسیم کرد و همچنین تهیه شام امشب را برعهده گرفته و همه مهمان ایشان هستند.

رئیس بنیاد پریا تعداد بلیت های فروخته شده را ۱۲۰۵ عدد اعلام کرد و در پایان از اعضای هیئت مدیره و کارمندان و داوطلبان پریا برای زحماتشان در این خصوص سپاسگزاری کرد.

برای انجام قرعه کشی دکتر رضا مریدی وزیر آموزش عالی و تحقیقات و نوآوری، John McCallum نماینده لیبرال مجلس فدرال از مارکهام ـ یونیون ویل،Frank Scarpitti شهردار مارکهام، Jack Heath  معاون شهردار مارکهام، Sandra Yeung Racco عضو شورای شهر وان به روی صحنه حضور یافتند.

پیش از شروع قرعه کشی، دکتر مریدی در سخنان کوتاهی به انتخاب دو ایرانی از احزاب لیبرال و محافظه کار ـ مجید جوهری و مایکل پارسا ـ از حوزه ی ریچموندهیل برای انتخابات سال آینده اشاره کرد.

دکتر مریدی به نقش برجسته ی احمد تبریزی در بنیان گذاری پریا در دوازده سال پیش اشاره کرد. وزیر ایرانی تبار آموزش عالی و پژوهش و نوآوری همچنین از آقای درویش برای در اختیار گذاردن رایگان مکان پیشین پریا

از راست: احمد تبریزی، فرانک اسکارپیتی، رضا مریدی، جان مک کالوم، ساندرا روکو، جک هیت

از راست: احمد تبریزی، فرانک اسکارپیتی، رضا مریدی، جان مک کالوم، ساندرا روکو، جک هیت

برای شروع کار سپاسگزاری کرد.

دکتر مریدی از همه کسانی که به پریا کمک کرده اند تا امروز با موفقیت بر سر پا بایستد، سپاسگزاری کرد و موفقیت پریا را در ارائه ی خدمات به جوانان و سالمندان و تازه واردان ستود.

در ادامه آقای جان مک کالوم، نماینده لیبرال مارکهام پشت میکروفن قرار گرفت و موفقیت کامیونیتی ایرانی را تبریک گفت. او اشاره کرد که کامیونیتی ایرانی تنها ده درصد جمعیت ریچموندهیل را تشکیل می دهد و اینکه کاندیدایی هر دو حزب لیبرال و محافظه کار از حوزه ی ریچموندهیل را ایرانی ها به دست آورده اند، دستاورد بزرگی خواند.

او همچنین به دیدار خود با وزیر امور خارجه کانادا، جان برد، اشاره کرد و اینکه در این دیدار به او گوشزد کرده است که نام درست خلیج، خلیج فارس است نه خلیج عربی. این گفته ی آقای مک کالوم با تشویق حاضران همراه شد.

پس از آن شهردار اسکارپیتی برای دقایقی با جمع صحبت کرد. او اشاره کرد از زمانی که بنیاد در حال ساخت و ساز بود، او در جریان کارهایش قرار داشته و به آن سر زده تا امروز که جمع حاضر برای چنین مناسبتی جمع شده اند.

او از فلسفه ای که پشت تأسیس بنیاد پریا قرار داشت تقدیر کرد، فلسفه ای که نیتش جمع کردن کامیونیتی در کنار هم بوده است. اسکارپیتی این را از مواهب کانادا دانست که مردم از کشورهای مختلف به اینجا می آیند و برای حمایت از یکدیگر جایی را تاسیس می کنند ولی درهای آن را به روی سایر فرهنگ ها هم باز می گذارند.

در ادامه مراسم قرعه کشی برگزار شد و دکتر مریدی شماره ی برنده ی اتوموبیل را از گلدان شماره ها بیرون آورد و پس از آن آقایان مک کالوم، اسکارپیتی و خانم روکو سه برنده ی دیگر را اعلام کردند.

شماره ۱۲۰۲۰ـ الهام ریسمانچی ـ برنده تویوتا کرولا ۲۰۱۴

شماره ۱۱۶۵۷ ـ Cecilia Tam ـ برنده کامپیوتر اچ پی

شماره ۱۱۶۵۵ ـ Bruce Jardin ـ برنده کروز ۴ شبه به کارائیب

کاندیداهای ایرانی در انتخابات فدرال و شهری و مدارس تورنتو  از راست: احمد تبریزی، دیوید موسوی، نازی میرعبدالباقی، مجید جوهری و مایکل پارسا

کاندیداهای ایرانی در انتخابات فدرال و شهری و مدارس تورنتو
از راست: احمد تبریزی، دیوید موسوی، نازی میرعبدالباقی، مجید جوهری و مایکل پارسا

شماره ۱۱۵۳۹ ـ فریال شیبانی ـ برنده ی ساعت نفیس

هیچکدام از برندگان در سالن حضور نداشتند و مراتب برنده شدنشان را تلفنی به آنان اطلاع دادند.

در پایان مراسم قرعه کشی، رئیس بنیاد پریا به موفقیت اعضای کامیونیتی ایرانی در زمینه ی انتخابات فدرال و شهری در پیش اشاره کرد و به حضور مجید جوهری و مایکل پارسا، کاندیداهای احزاب لیبرال و محافظه کار از ریچموندهیل برای انتخابات فدرال اشاره کرد و از آنها خواست به روی صحنه بروند. همچنین دیوید موسوی برای انتخابات شورای شهر تورنتو منطقه ۲۳ و نازی میرعبدالباقی برای هیئت مدیره مدارس که در سالن حضور داشتند به روی صحنه رفتند تا حاضران با چهره های ایرانی شرکت کننده در انتخابات آشنا شوند.

مراسم با صرف شام و موسیقی تا ساعت ده و نیم شب ادامه یافت.