یگان های مدافع خلق– یه په گه –  People’s Protection Units (YPG)روز پنجشنبه گفتند که پیشروی «حکومت اسلامی» (داعش) را به سوی کوبانی متوقف کرده و موفق به عقب راندن جنگجویان «داعش» شدند.

به گزارش رویترز، مقامات کرد می گویند «حکومت اسلامی» از روز چهارشنبه نیروهای خود را در جنوب شهر کوبانی متمرکز کرده و موفق به پیشروی شده بود ولی پیشمرگه ها جنگجویان داعش را به عقب راندند.

kobani-s

این در حالی است که حملات هوایی آمریکا و متحدانش، به مواضع داعش و جهادگرایان اسلامی در سوریه، روز چهارشنبه، ادامه داشت.

هفته گذشته جنگجویان «حکومت اسلامی» پس از ماه ها درگیری، دست به حمله جدیدی برای تسخیر شهر کردنشین کوبانی زدند. در روزهای اخیر حدود صد هزار نفر از اهالی این شهر به ترکیه گریخته اند.

 منطقه کوبانی محل درگیری‌های شدید میان جنگجویان «حکومت اسلامی» و کردهای سوری است که در تلاش برای دفاع از آن هستند. در پایان شهریور ماه یکی از فرماندهان کرد گفته بود شبه ‌نظامیان اسلام‌گرا خود را به چند کیلومتری کوبانی رسانده‌اند.

 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه شنبه گفته بود که جنگ علیه گروه «حکومت اسلامی» در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت و افزود که در این مسیر حتی ائتلاف بزرگتری را شکل خواهد داد.

او در سخنانی در نشست عمومی سازمان ملل نیز گفت «تنها زبانی که قاتلانی مانند این‌ها می‌فهمند، زبان زور است. بنا بر این ایالات متحده با ائتلافی بزرگ‌تر همکاری خواهد کرد تا ‘شبکه مرگ’ را نابود کند».

پس از این سخنان شورای امنیت سازمان ملل نیز در نشستی با طرح او برای مقابله با جریان پیکارجویان خارجی به کشورهای جهان موافقت کرد.