police

شهروند- علی شریفیان: روز پنجشنبه پیش پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر در یک کنفرانس خبری در ادمونتون آلبرتا خبر داد با عملیاتی ویژه که حدود ۲۵ مامور پلیس در آن شرکت داشته اند موفق شده اند از دو محل مختلف و انبارهای آنها مجموعا مقدار زیادی استروید غیرقانونی به قیمت بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کشف و ضبط کنند.

در این عملیات چهارنفر هم دستگیر شده اند. یکی از این خانه ها لابراتوار مجهز تولید استروید با تمام ابزار و وسائل بسیار پیشرفته تولید استروید بوده است.

دارسی استرانگ، یکی از افسران واحد مبارزه با مواد مخدر ادمونتون به خبرنگاران رسانه ها توضیح داد که ماموران توانسته اند ۳۰۰ هزار قرص استروید،۱۰ هزار کیسه پودر استروید، ۳۰ لیتر مایع استروید و همینطور ۱۲۵۰ کیلو ماده خام برای تولید استروید در انبار این دو خانه کشف کنند.

او خاطرنشان کرده هنوز نمی دانیم که این تولیدات قرار بوده در کجا پخش شود. استروید ماده ای است که علاوه بر بعضی مصارف پزشکی خاص، به وسیله گروهی از آنها که علاقمند به پرورش اندام هستند و همینطور ورزشکاران استفاده می شود. مصرف این دارو برای دوپینگ غیرقانونی و ممنوع است.

پلیس ادمونتون بر این باور است محموله ای که آنها کشف کرده اند بزرگترین محموله کشف شده این دارو در تاریخ عملیات مبارزه با مواد مخدر کاناداست.