Asad-Moznebi-H

عضو انصار حزب الله اصفهان هستم، به تبعیت از مولایمان امام خامنه ای و به کوری چشم فتنه گران، جنبش حزب الله حضور فعالی در جامعه خواهد داشت و نیاز به اجازه از کسی ندارد چون:

جان برکفیم و در بر جانان نشسته‌ایم

در سایه‌سار عترت و قرآن نشسته‌ایم

فرموده است خامنه‌ای رهبر عزیز

ما بر منارِ مناره جنبان نشسته‌ایم

***

* رفع تحریم از بابک زنجانی توسط اتحادیه اروپا چه معنایی دارد؟

– معنایش آن است که اتحادیه اروپا متوجه شده پول حلال دست چه کسانی است.

***

* عده ای از مسئولان وزارت بهداشت بر واردات مواد غذایی از کشورهای اسلامی و مسلمان تاکید می کنند، مگر واردات مواد غذایی از کشورهای اسلامی چه مزیت ویژه ای دارد؟

– موجب رشد صنعت حلال و حلال زاده در کشور خواهد شد.

***

* هرگاه خبرنگاران از آقای عراقچی عضو تیم هسته‌ای از نتیجه مذاکرات هسته‌ای سئوال می‌کنند ایشان جواب می‌دهد مذاکرات مثبت ولی اختلاف‌ها بر سر جای خود باقی است. اگر اختلاف‌‌ها حل نشده پس موفقیت مذاکرات در چیست؟

– حکایت آن همولایتی ماست که می گفت پسرم مدرسه نرفته و بیسواد است، اما خط قشنگی دارد.

***

* متاسفانه برخی گداهای آموزش دیده با سوگند و تمسک به اسامی مقدس اهل بیت، در سطح شهر و حتی داخل متروها از مردم اخاذی می‌کنند. چرا گدایان حرفه ای اسامی مقدس را وسیله کاسبی خود قرار می دهند؟

– چون فرهنگ گداپروری ریشه در همان اسامی مقدس دارد.

***

* در دیدارهای سیاستمداران کشورمان با طرف‌های خارجی هرچه مسئولان ما لبخند می‌زنند طرف های مقابل بیشتر اخم می‌کنند و کبر می‌فروشند چرا این‌گونه شده است؟

– چون عشوه خرک در دیپلماسی جهانی خریداری ندارد.

***

* آیا با وام ۳ میلیونی ازدواج، جوانان می توانند ازدواج کنند؟

– ازدواج خیر، ولی صیغه چرا، ناشکر نباشید.

***

* حمایت علنی رئیس نصب شده کنگره ایرانیان تورنتو در شب انتخابات ویلودیل در حالی که دو کاندیدای ایرانی نیز حضور داشتند، از آقای گاسپاروی ایتالیایی نشانه چیست؟ در حالی که در اساسنامه همین کنگره قلابی نوشته شده: حفاظت از منافع جامعه ایرانی کانادایی و سلامت و امنیت آن در محافل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کانادا.

– خواننده محترم، ایرانی همیشه در طول تاریخ به ایرانی حال داده و به خاطر اینکه دست تنها نباشد از خارجی نیز کمک می گیرد. می گویند مردم شوشتر زیارتگاهی را پرستش می کردند بنام پیرِ فَتح، یا پیرِ بَلد. سید عبدالله شوشتری در تذکره شوشتر می نویسد: چون مسلمانان عازم فتح شوشتر شدند و مردم شهر چون بشنیدند قبل از رسیدن سپاه اسلام خارهای آهنین سه پهلوی بسیار ساختند و در صحرا پاشیدند و چون قشون اسلام بدانجا رسید خارها به دست و پای ایشان نشست. متحیر گردیدند و مدتی در آنجا توقف نمودند تا آنکه شخصی از اهل بلد، خُفیه بیرون آمد و ایشان را به راهی دیگر بلدیت نمود که تا سر پل رسیدند و می گویند پیر بلدی که مزارش زیارتگاه مردم است همان شخص است.

***

* منتظری رئیس دیوان عدالت اداری استفاده کلمه فرانسوی پریود توسط کیارستمی در مورد جنگ را با عادت ماهانه خانم ها یکی دانسته و خطاب به فیلمساز محبوب کشورمان گفته: “این تعبیر بی‌شرمانه که از سوی مغز متفکر مشروب‌خوار غربگرای افتاده در داخل غرب اخیرا نسبت به دفاع مقدس بر زبان جاری شده و بنده از بیان آن خجالت می‌کشم” چرا یک مقام بلند پایه نظام باید اینقدر بیسواد و از مرحله پرت باشد؟

– چون در مغز این جماعت همه راه ها به رم ختم می شود.

***

* جوان تحصیلکرده ای هستم که به دلیل فساد در جامعه و رابطه های افسارگسیخته در شهرهای بزرگ و به اصرار فامیل، با دختر چشم و گوش بسته ای از یکی از مناطق دورافتاده کشور ازدواج کردم، اما چند ماه پس از ازدواج متوجه شدم زمانی که من در خانه نیستم همسرم هفت قلم آرایش می کند و با دوستانش به جکوزی و استخر می رود، و ناچارا در آستانه جدا شدن قرار گرفته ام، چه کسی مسئول این وضع است؟

– جناب تحصیل کرده، مقصر شمایید که همسر کر و لال و نابینا اختیار نکردید و پس از رابطه با صدها جنس مخالف هنوز چشم و گوش بسته باقی مانده اید.

***

* به نظر می رسد هجوم به ظریف و زیرمجموعه ی تیم هسته ای مثل عراقچی، هم هشداری به روحانی است و هم زهر چشم گرفتن از مخالفان داخلی. چون در مورد رفسنجانی و خاتمی نیز کرباسچی و ابطحی را زندانی کردند تا آن دو حواس شان را جمع کنند و هیچ بعید نیست اگر مذاکرات هسته ای شکست بخورد و نظام به بن بست برسد ظریف و عراقچی را دراز بکنند.

– یحتمل که حق با شماست. می گویند شخصی چهار همسر داشت و می گفت این یکی تحصیلکرده است هنگام آداب و معاشرت به دردم می خورد. آن یکی آشپز ماهری است و به درد مهمانانم می خورد. آن دیگری اقتصاددان است و دخل و مخارجم را تنظیم می کند. پرسیدند پس چهارمی که روستایی است به چه دردت می خورد. جواب داد وقتی مشکلی پیش می آید، وی را می زنم تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com