Mohammad-Rahimian

خبر خوب اینکه بین سال های ۱۹۹۴- ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ ـ ۲۰۰۶ آمار درمان شدگان همه انواع سرطان در کانادا از ۵۶% به ۶۳% افزایش یافته است.

با وجود بیش از ۲۰۰ نوع سرطان مختلف آیا می دانید ۴ نوع آن، سرطان ریه، سینه، روده و پروستات متداول ترین نوع سرطان در کانادا هستند و تخمین زده می شود که این ۴ نوع، بیش از نیمی (۵۲ %) از سرطان های تشخیص داده شده تا سال ۲۰۱۴ به شمار خواهند آمد.

قهوه عملکرد پیشگیرانه در مقابل بسیاری از بیماری ها چون سرطان کبد، کولون و سینه، بیماری پارکینسون، دیابت، نقرس دارد.

استفاده از مواد مخدر هم یکی از ریسک هایی است که نه تنها نباید آن را نادیده گرفت، بلکه باید با نگاهی عمیق و هدفدار به پیشگیری از عواقب و خطرات آن توجه کرد.

شاید همگی ما اطلاعاتی در مورد اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر داشته باشیم، اما ماده بسیار شایعی که ما روزانه از آن استفاده می کنیم و کسی به آن فکر نمی کند کافئین است.

کافئین ماده تلخ است که در قهوه، چای، نوشیدنی های گازدار و انرژی زا، شکلات و برخی داروها و مغز تلخ قهوه پیدا می شود. این ماده تاثیر زیادی بر سوخت و ساز بدن دارد که شامل تحریک سیستم مرکزی اعصاب می باشد. این ماده میزان هوشیاری را تقویت می کند و همچنین موجب افزایش انرژی بدن می شود .

یک فنجان قهوه ۲۰۰ میلی لیتر بیشتر از یک سهم میوه ی سرشار از آنتی اکسیدان، مانند ذغال اخته یا گیلاس آنتی اکسیدان در خود دارد. آنتی اکسیدان ها تنها برگ برنده ای نیستند که قهوه در آستین خود دارد. این ماده ی مفید، منبع بسیار خوبی برای تأمین منیزیم، ویتامین B2، B3 و مس است.

با تمام این حرف ها نمی‌توان گفت که قهوه سرآمد تمام نوشیدنی هاست. برخی از آثار آن زیان آور هستند. مصرف کافئین، آزاد شدن هورمون استرس را با خود به دنبال دارد. اگر شما فرد پر استرس یا مضطربی هستید، بهتر است که مصرف قهوه تان را کاهش دهید.

اگر چه مصرف زیاد کافئین می تواند منجر به برخی مشکلات شود، اما برای بسیاری از افراد، مقدار کافئین موجود در دو تا چهار فنجان قهوه در طول روز مضر نمی باشد.

مصرف زیاد کافئین می تواند:

ـ شما را عصبی و سست کند؛

ـ خوابیدن را دشوار کند ؛

ـ منجر به سردرد و سرگیجه شود ؛

ـ ضربان قلب را افزایش داده یا منجر به ضربان غیرعادی قلب شود؛

ـ منجر به کم آبی بدن شود؛

ـ منجر به اعتیاد استفاده از آن شود و در صورت عدم استفاده می تواند منجر به نشانه های ترک اعتیاد شود.

برخی افراد که نسبت به تاثیرات استفاده از کافئین بیش از سایر مواد مخدر حساسیت دارند، باید مصرف کافئین خود را محدود کنند همچون زنان باردار و مسن نیازمند به پرستار. برخی داروها و مکمل های دارویی ممکن است اختلالاتی با کافئین ایجاد کند. اگر شما می خواهید بدانید که آیا مصرف کافئین برای شما مفید است یا خیر با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

اخذ به موقع بیمه در این خصوص می تواند در صورت تشخیص پزشک از پوشش بین۲۵۰۰۰دلار تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ معاف از مالیات برخوردار باشد. این نوع بیمه با تنوع پوشش همراه است همچون کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت و همچنین برگشت پول که از نقطه نظر سرمایه گذاری انتخاب مناسبی برای دوران بازنشستگی در صورت عدم بیماری می باشد.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت می کند که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما به آدرس ایمیل news@insufin.com ارسال دارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com تماس بگیرید.

www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.