امسال نیز مانند سال گذشته مراسم چهارشنبه سوری در شامگاه سه شنبه آخر سال در تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۶ با حضور هزاران نفر از ایرانیان در پارک ریچموند گرین، ریچموندهیل برگزار شد و ایرانیان این سنت باستانی را ارج نهادند.

برنامه با اجرای سرود کانادا و ای ایران شروع شد. در این مراسم آقای دکتر رضا مریدی نماینده ریچموند هیل و وزیر علوم و پژوهش انتاریو و خانم کتلین وین نخست وزیر انتاریو و تنی چند از شخصیت های سیاسی و علمی شرکت داشتند و این جشن با شکوه را با همه همراهی کردندcharshanbehsoori-S.

این مراسم با سخنرانی کوتاهی از دکتر مریدی و سپس خانم کتلین وین شروع شد و شخصیت های سیاسی و علمی دعوت شده نیز معرفی شدند. سپس با همکاری افتخاری دی جی سیامک رقص و شادی همانجا روی صحنه آغاز شد و با تشویق، همراهی و پایکوبی حضار، این شادمانی به چندین برابر رسید.

همچون سال گذشته برنامه های تفریحی و آموزشی کودکان و نوجوانان شامل کاردستی، نقاشی، شعبده بازی برای کودکان و کاردستی با بادکنک در اختیار علاقمندان قرار داشت که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت و به شادی این برنامه با شکوه افزود و کودکان و نوجوانان با سنت نیاکان خود آشنایی بیشتری یافتند.

کارکنان شهرداری، پلیس، آتشنشانی و مسئولان پارک از همکاری و نظم این جشنواره رضایت کامل داشتند و تشکر کردند.

همکاری، حمایت و همیاریِ سازمان های ایرانی – کانادایی و داوطلبان و نشریات و رادیو و تلویزیون چشمگیر بود. بدون حمایت آنها و حمایت های بیدریغ صاحبان کسب و کارهای مختلف ایرانی- کانادایی اجرای جشنواره به این عظمت و خوبی میسر نمی شد.

بدینوسیله ما تشکر و قدردانی خود را از همگی آنها ابراز می داریم.

از شرکت کنندگان گرامی در این مراسم خواهشمند است ما را از نظرات و انتقادات خود مطلع فرمایند که در سال های آتی از آن نظرات در بهبودی جشنواره استفاده کنیم.

بزودی گزارش مالی این جشنواره اعلام خواهد شد.

مسئولان کانون جشنواره های نوروزی- چهارشنبه سوری

info@iraniancanadainfirefestival.com