Mohammad-Rahimian

.

امکان تحصیل بدون وام با یک RESP و کمک کوچک از سوی افراد مسئول ممکن می شود.

به هر حال زمان مدرسه رفتن کودکان فرا می رسد و اگر شما فرزندان کوچکی دارید می دانید که فراهم کردن امکان تحصیل مسئولیت سنگینی است و البته قصد سبک تر شدن هم ندارد که فرصت تنفسی به والدین که دارای فرزندانی هستند، بدهد.

برای گرفتن RESP،(Registered Education Savings Plan) کودک باید ساکن کانادا باشد و همچنین دارای شماره بیمه اجتماعی (SIN) در غیر این صورت از کمک دولتی برخوردار نخواهد شد. پدر و مادر می توانند تا سقف ۵۰ هزار دلار در کل دوره مشارکت برای هر بچه سرمایه گذاری نمایند. در واقع این طرح تشویقی است جهت والدین برای فرزندانشان از زمان طفولیت و حمایتی است از افرادی که درآمد پایین دارند و از کمک دولت برخوردار خواهند بود.

بر اساس محاسبه صندوق هزینه آموزشی Investor Education Fund هزینه هر سال تحصیلات دانشگاهی در هر جایی، از ۱۲۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰ دلار، بستگی به هزینه های مختلف، می باشد.

اگرچه وام ها و بورسیه هایی وجود دارند و وام دانشجویی می تواند گزینه خوبی باشد اما چیزهای بهتری هم وجود دارد. در صورت برگشت تضمینی معادلِ حداقل ۲۰% پولی که شما برای تحصیل در مقطع پس از دبیرستان فرزندتان پس انداز کرده اید، چه نظری خواهید داشت؟

(RESP) به شما پیشنهاد می دهد:

یک RESPکمی شبیه به (Registered Retirement Savings Plan) RRSP عمل می کند، به این شکل که همه مبالغ سرمایه گذاری شده و مبالغ برگشتی به دست آمده، تا زمان برداشت پول، از پرداخت مالیات محفوظ و معاف است و با داشتن یک RESP فرزند شما می تواند از مبلغ سرمایه گذاری شده جهت تحصیل در مقاطع پس از دبیرستان بهره مند شود.

RESPو کمک هزینه های دولتی:

کمک هزینه تحصیلی دولتی کانادا (CESG)که ۲۰%مشارکت سالانه را تشکیل می دهد تا حداکثر ۵۰۰ دلار در سال به عبارتی ۷۲۰۰$ کل مدت زمان برنامه می باشد.

برای خانواده های با سطح درآمد پایین تا سقف ۹۲۰۰ دلار ( CLB) به محض افتتاح حساب به شما ۵۰۰ دلار پرداخت می کند و پس از آن ۱۰۰ دلار سالانه تا زمانی که کودک به ۱۵ سالگی برسد.

در کبک، مشوق آموزش کبک (QESI)و در ساسکاتون، کمک هزینه ساسکاتون برای پس اندازهای تحصیلی که هر دو معادل ۱۰% کمک های سالانه را تشکیل می دهد و تا حداکثر ۲۵۰ دلار در سال می باشد(۳۶۰۰ دلار مدت زمان برنامه).

در آلبرتا، کمک هزینه استانی ۱۰۰ دلار یا ۵۰۰ دلار به عنوان پاداش بر اساس قوانین مشخص شده و در بریتیش کلمبیا، کمک هزینه تحصیلی و آموزشی BCمبلغ ۱۲۰۰ دلار می باشد.

شما می توانید با مبلغ کل ۵۰۰۰۰ دلار برای کل مدت زمان یک برنامه، مشارکت کنید که با این مقدار، حداقل ۷۲۰۰ دلار کمک و مبالغ برگشتی بر اساس روش سرمایه گذاری، حاصل می کنید.

جدول پایین مثالی برای نشان دادن پس انداز حاصل شده از مشارکت۲۵۰۰دلار از یک سال تا ۱۷ سال مبلغ ۳۵/۷۶۱۶۵ دلار، با درنظرگرفتن برگشت مرکب سود سالانه۵ % می باشد.

در این مثال، محاسبات ما تنها شامل (Canada Education savings Grant( CESG پایه می باشد.

Acculated

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com تماس بگیرید.

به وبلاگ ما سر بزنید: www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷