شهروند علی شریفیان: همانطور که اعلام شده بود جان توری شهردار جدید تورنتو روز دوشنبه اول ماه دسامبر، یک روز پیش از ادای سوگند و شروع رسمی کار خود، به دیدار کاتلین وین رفت و با نخست وزیر دولت انتاریو مذاکرات مهمی در راستای همکاری دولت شهری و دولت استانی داشت. این مذاکرات عمدتا درباره وضعیت ترافیک و تردد در شهر، مسئله مسکن و کمک به ساختن خانه های

خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو در دیدار با جان توری شهردار جدید تورنتو

خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو در دیدار با جان توری شهردار جدید تورنتو

ارزان قیمت صورت گرفته است.

ملاقات توری با نخست وزیر به عنوان حرکتی سازنده و نقطه عطفی در زمینه همکاری دولت استانی و شهرداری توصیف شده است. پس از اتمام مذاکرات کاتلین وین و جان توری به اتفاق در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و هردو نتیجه این مذاکرات را ثمربخش و امیدوارکننده خواندند.

توری در سخنان خود خاطرنشان کرد برای بهبود امور شهری تورنتو تلاش خواهد کرد که با دولت فدرال هم مذاکراتی در جهت گرفتن کمک های لازم برای حل مشکلات شهر داشته باشد. کاتلین وین هم از زمان پیروزی حزب لیبرال در انتخابات استانی و دستیابی به دولت اکثریت برای ملاقات با استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال دو بار نامه نوشته که هارپر هنوز به این نامه ها پاسخ نداده است.

 

آغاز به کار شهردار جدید تورنتو

جان توری، یک ماه پس از پیروزی در انتخابات شهری تورنتو و به دست گرفتن مقام شهردار تورنتو، روز سه شنبه دوم دسامبر با حضور در صحن شورای شهر شهرداری تورنتو اولین سخنرانی اش را

جان توری در اولین سخنرانی اش در صحن شورای شهر شهرداری تورنتو

جان توری در اولین سخنرانی اش در صحن شورای شهر شهرداری تورنتو

برای اعضای تازه منتخب شده ی شورای شهر ایراد کرد.

او در آغاز سوگند یاد کرد و سپس زنجیر سنتی شهردار توسط دو میهمان مراسم ـ لوئیس روسو و نخست وزیر اسبق انتاریو بیل دیویس ـ به گردن او آویخته شد.

خانم روسو، کوشاگر عدالتخواهی ست که در سال ۲۰۰۴ در جریان تبادل گلوله بین اعضای یک گروه مافیایی، در یک ساندویچ فروشی با گلوله مضروب و فلج شد. جان توری در پی این حادثه به دیدار خانم روسو شتافت و از آن زمان این دو، دوستی شان را حفظ کردند.

دوستی توری و بیل دیویس نیز به چهار دهه پیش برمی گردد که توری کارش را نزد دیویس که آن زمان نخست وزیر انتاریو بود، آغاز کرد.

توری در اولین سخنرانی رسمی اولویت هایش را برشمرد. او قول داد که به عنوان شهردار، درهای اتاق کار و درهای فکرش را به روی دیگران و ایده ها باز بگذارد.

توری همچنین از خدمات راب فورد، شهردار سابق تورنتو که از اتوبیکو عضو شورای شهر شده و در مراسم حضور داشت، سپاسگزاری کرد و گفت که این خدمات همچنان در قالب عضو شورای شهر نیز ادامه خواهد داشت.