شهروند علی شریفیان: داگ فورد، عضو پیشین شورای شهر و کاندیدای مقام شهرداری تورنتو رسما اعلام کرد از کاندیدایی به دست گیری رهبری حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو منصرف شده است.

پنجشنبه هفته پیش این سیاستمدار محافظه کار که در انتخابات شهری بعد از جان توری، شهردار منتخب تورنتو بیشترین رای را در رای گیری ۲۷ اکتبر به دست آورده بود در یک کنفرانس خبری توضیح داد پس از مشورت و گفت وگو با افراد زیادی و از جمله خانواده اش تصمیم گرفته برای مدتی از fordفعالیت های سیاسی کناره گیری کند و به کسب و کار و زندگی خانوادگی اش بپردازد.

داگ فورد خاطرنشان کرد که برادرش راب از کاندیدایی او حمایت کرده اما این تصمیم نهایی خود اوست. داگ فورد در قسمتی از سخنان خود خطاب به نمایندگان رسانه ها گفت پنج نفری که کاندیدا هستند همه افراد شایسته و کارآمدی هستند. فورد از همه کسانی که در مورد کاندیدایی اش از او حمایت کرده اند، تشکر کرد و در پاسخ یکی از خبرنگاران که پرسید شما از کدامیک از این پنج کاندیداها حمایت می کنید پاسخ داد همه آنها افراد صاحب صلاحیتی هستند و من عمدتا از کریستی الیوت حمایت می کنم. کریستی الیوت بیوه جیم فلاهرتی فقید، وزیر دارایی پیشین دولت فدرال است. وی هم اکنون یکی از نمایندگان محافظه کار در مجلس انتاریوست.

یادآوری اینکه دوگلاس فورد پدر داگ فورد در سال ۱۹۹۰ یک دوره نماینده حزب محافظه کار انتاریو در مجلس بوده است.