کانادا در گروهی آسان، آمریکا در گروه مرگ

 

شهروند- علی شریفیان: غروب روز جمعه هفته گذشته مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۵ که در تابستان سال آینده در شش شهر کانادا برگزار می شود، در شهر گاتینوی کبک انجام شد. این مسابقات فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال با شرکت تیم های فوتبال بیست و چهار کشور جهان برگزار می شود. جان هردمن، مربی تیم ملی فوتبال زنان کانادا پیش از قرعه کشی آرزو کرده بود که تیم کانادا با تیم زلاند نو، تیمی که پیش از این سرمربی آن بوده، هم گروه بشود. در نهایت همینطور هم شد و علاوه بر این تیم کانادا در گروه بسیار آسانی قرار گرفتWomens-World-Cup.

بر اساس قرعه کشی انجام شده کانادا برای بازی های مرحله گروهی در گروه آ (ادمونتون) با تیم های زلاند نو، چین و هلند رقابت دارد. در گروه بی تیم های آلمان، ساحل عاج، نروژ و تایلند در اتاوا مصاف هم می روند. در گروه سی ژاپن، سوئیس، کامرون و اکوادور بازیها را در ونکوور انجام می دهند. تیم های آمریکا، استرالیا، سوئد و نیجریه در گروه دی مسابقه می دهند و گروه ای از تیم های برزیل، کره جنوبی، اسپانیا و کوستاریکا تشکیل شده. در گروه اف (مونکتون) هم تیم های فرانسه، انگلستان، کلمبیا و مکزیکو قرار گرفته اند.

مسابقات جام جهانی فوتبال زنان روز ششم جون ۲۰۱۵ با مسابقه بین تیم های کانادا و چین در ادمونتون آلبرتا آغاز خواهد شد و روز ۵ جولای به پایان می رسد.