شهروند- علی شریفیان: روز سه شنبه سی بی سی خبر داد بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، کانادا به مدت سه روز، از دوم تا چهارم دسامبر بی سر و صدا یک همایش، میزگرد و سمپوزیوم ویژه درباره «افراطی شدن زندانی ها» در کانادا با شرکت متخصصان چند کشور دیگر برگزار کرده است.

دان هد، کمیسر زندانهای کانادا با گرفتن اجازه نامه ویژه از استیون بلانی، وزیر امنیت عمومی دولت فدرال میهمانان ویژه ای از کشورهای آمریکا، انگلستان، زلاند نو، اسرائیل، فرانسه، اسپانیا و هلند با هزینه ۶۳ هزار دلار برای شرکت در این سمپوزیوم به کانادا دعوت کرده است. این سمپوزیوم با توجه به

دان هد

دان هد

حمله به دفتر هفتگی شارلی و قتل عام ۱۲ روزنامه نگار و کاریکاتوریست این نشریه اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

بر اساس گزارش سی بی سی باید توجه کنیم که شریف کواشی به جرم فعالیت های تروریستی مدتها در زندان « فلوری مرگوآ» حبس بوده و احتمال قریب به یقین می رود که در آن زندان با «جمال بقال»، ایدئولوگ افراطی در تماس بوده و تحت تاثیر آموزه های او به شدت «افراطی» شده است. شریف کواشی در حمله به دفتر شارلی ۱۲ نفر را قتل عام کرد. همین موضوع درباره امدی کولیبالی هم صدق می کند. امدی کولیبالی Amedy Coulibaly تروریستی است که در سوپر مارکت کوشر یهودی پاریس عده ای را به گروگان گرفت و قبل از این که به وسیله نیروهای پلیس کشته شود، چهار گروگان را به قتل رساند. کولیبالی هم مدتی در زندان «فلوری مرگوآ» فرانسه محبوس و تحت تعلیمات جمال بقال به شدت افراطی شده است.

مقامات زندان های کانادا می گویند در زندان های کانادا چنین پدیده ای به شکلی همه گیر بر اساس تدابیری که به کار رفته، وجود ندارد، اما این موضوع در فرانسه پروسه ای است که به شدت رو به رشد است و باید با مدیریت و به کارگیری راه حل های از توسعه آن جلوگیری کرد. موضوع «افراطی شدن زندانی ها» در زندان های کانادا اولین بار حدود ۵ سال پیش در سال ۲۰۱۰ به وسیله آژاکس وینلر، یکی از اعضای اتاق فکر مک دونالد- لوریه به عنوان زنگ هشداری مطرح شد.