خبرگزاری هرانا ـ اطلاعات سپاه پاسداران روز دوشنبه، تعدادی از فعالان حقوق زنان را در تهران بازداشت کرد، این نهاد اطلاعاتی همچنین تعدادی دیگر از فعالان این حوزه را احضار یا تهدید نموده است، گفته می‌شود این برخورد‌ها جهت ممانعت از برگزاری برنامه‌های اعتراضی فعالان این حوزه در ارتباط با اسیدپاشی‌های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اطلاعات سپاه پاسداران اقدام به بازداشت چند تن از فعالان حقوق زنان کرده است. زهرا خندان، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) و سها مرتضایی دیگر فعال این حوزه از جمله Zahra-Khandanاین بازداشت شدگان هستند که ظهر روز دوشنبه در منازل مسکونی خود در تهران بازداشت شدند.

زهرا خندان که سابقه کار در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و روزنامه اعتماد را دارد روز دوشنبه با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده است و تا این لحظه از محل بازداشت او خبری در دست نیست. ماموران امنیتی در تماس با پدر این روزنامه نگار، وی را از بازداشت فرزند خود مطلع کرده‌اند. همچنین ظهر امروز دوشنبه ۲۹دی ماه ماموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم سها مرتضایی این فعال دانشجویی را نیز بازداشت کردند. سها مرتضایی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر است که سابقه یک ترم محرومیت از تحصیل در این دانشگاه را نیز دارد.

گفته می‌شود بازداشت‌های دیگری نیز از فعالان زنان در روز جاری صورت گرفته است که در گزارشات آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

فعالان حوزه حقوق زنان بر این باور هستند که با توجه به احضار و تهدید تلفنی چند فعال دیگر در همین روز، احتمال می‌رود این بازداشت‌ها در راستای برخورد با فعالان حقوق زنان برای ممانعت از برگزاری تجمعات احتمالی در اعتراض به اسیدپاشی باشد.

لازم به یادآوری است مهدیه گلرو، دیگر فعالان حقوق زنان که در تجمعات اعتراضی علیه اسیدپاشی‌ها شرکت جسته بود، کماکان بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.