آشتی با حیوانات

 

بازار زمستانی دوستداران وفا در تورنتو

بازار زمستانی دوستان وفا در کانادا، در روز هفت دسامبر ۲۰۱۴، در پی حراج‌های تابستانی و پاییزی این گروه، شیرین‌ترین آنها بود. از مدتها پیش، ابر و باد و مه‌ و خورشید و فلک و البته دوستان مهربان وفا در کار شدند، تا زیباترین اثر هنری و شیرین‌ترین شیرینی‌های ایرانی‌، و دلچسب‌ترین دوستیها را به نمایش بگذارند. دست‌های هنرمندان این شهر، از ترکیب چوب و سنگ و شیشه و کاغذ و آهن و رنگ، زیباترین اثر هنری را خلق کردند، و دست‌های گرم و جادویی زنان ایرانی‌ دوستان وفا از آرد و گلاب و روغن و زعفران و دارچین، و صد البته مهر و عشق توانستند کام‌های بسیاری را شیرین کنند.

برگزار کننده اصلی‌ بازار الهه بود که هم سازنده جواهرات بود و هم شیرینی های خوشمزه را با دستیاری فریماه پخته بود. و

vafa-bazar

البته کمک دیگر دوستان وفا که هر یک کاری را برعهده گرفتند، از پختن کیک و درست کردن ترشی و مربا تا حضور در بازار برای فروش.

فرشته ی وفا (فاطمه معتمدی)، الهه، فریماه، گیتی‌، سودابه، سهیلا، مریم، فرح، فریناز، لیلا، کارما، امیر، تورج از همراهی تان سپاسگزاریم.

خانم پروانه بدر، برای کمکتان سپاسگزاریم. آقای مایکل پارسا، کاندیدای ایرانی تبار از حوزه ی ریچموندهیل در انتخابات فدرال ۲۰۱۵، از حضورتان در بازار و ابراز حمایت از وفا ممنونیم و قدردان هفته نامه ی شهروند برای پشتیبانی بی دریغ و‌ همیشگی‌‌اش هستیم.

از آلبوم عکس های بازار زمستانی در صفحه دوستداران وفا در کانادا در فیس بوک دیدن کنید.

Friends of Vafa in Canada

خبرهایی از پناهگاه تازه تأسیس “وفا”ی قزوینghazvin

تیم “وفا”ی قزوین با پشتکاری مثال زدنی دارد امور پناهگاه جدید را سر و سامان می دهد. این انسان های عاشق حیوانات، هم وقت می گذارند و هم نیروی بدنی و مالی تا بتوانند هر چه زودتر پناهگاه را به استانداردهای قابل قبول نزدیک کنند.

اگر به صفحه ی آنها در فیس بوک بروید، شاهد فعالیت هایشان خواهید بود. همه با هم بنایی می کنند تا پناهگاه آماده شود. در خبرهای تازه نشان می دهند که قسمتی از محوطه پناهگاه را برای سگ های باردار و یا مادرانی که توله های کوچک دارند در نظر گرفته اند. هر چند که سگ های داخل پناهگاه عقیم هستند، اما به هر حال ممکن است تعدادی از سگ ها که وارد پناهگاه می شوند باردار باشند و یا بعضی هایشان همراه با توله های کوچکشان باشند که حتما باید از سگ های دیگر جدا باشند. بعضی از لانه ها به لامپ حرارتی برای گرم نگه داشتن فضای داخلی آن مجهز هستند. بلوک ها را رنگ آمیزی کرده اند تا زیباتر شوند.

دیگر اینکه برنامه ای در دست دارند با عنوان “استعدادیابی سگ ها” با این برنامه می خواهند سگ ها را برای نگهبانی، راهنما شدن یا تجسس تربیت کنند.

برای حمایت از این پناهگاه تازه تأسیس لطفا از صفحه ی آنها دیدن کنید. به آنها کمک کنید. به تازگی طرح “پشتیبان من باش” را راه اندازی کرده اند که شما می توانید از سگ هایی که در این صفحه معرفی شده انتخاب کنید و پشتیبانی مالی اش را برعهده بگیرید.

عکس های تربچه، گندم، جکی، کنجد، زاکی، جیلی، سیما و…. را که ببینید عاشقشان می شوید. آنها همه شان یک پشتیبان می خواهند.

با کمک های مالی شما، پناهگاه با خیالی آسوده تر و با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه می دهد چون میداند بخشندگی این حامیان در پایان هرماه قسمتی از هزینه های مربوط به پناهگاه، شامل انگل تراپی، واکسیناسیون، عقیم سازی، موارد درمانی، تهیه غذا و… را تأمین خواهد کرد.

از صفحه وفای قزوین در فیس بوک دیدن کنید:

Vafa Animal Shelter Of QAZVIN

 

بامداد در تورنتو

سگ‌ها هم مثل آدمها هر یک داستانی دارند، در جایی‌ زاده شدند، از جایی‌ می‌‌آیند و به جایی‌ می روند، بعضی خوشبخت می شوند و بعضی زندگی سختی را می گذرانند. “بامداد” وفا نیز یکی از همین سگ هاست. در شبی‌ به سیاهی قیر، در جاده‌ای از جاده‌های سرزمین مان، رهگذری مهربان سگ‌ جوانی را تصادف کرده، مجروح و یخزده می یابد، و با اینکه گمان بر مرگ سگ دارد با پناهگاه وفا تماس می‌گیرد. دقایقی بعد دو تن‌ از دوستان وفا برای پیدا کردن سگ مجروح راه می افتند. گرمای دست و دل‌ مهربان دوستان، زندگی‌ یخ زده سگ را در دقایق بالا آمدن خورشید دوباره حرارتی تازه می دهد. بامداد bamdadنامش می شود و هستی اش به هستی‌ خورشید جاودان گره می‌خورد.

بامداد طلایی زیبا به پناهگاه برده می شود و در میان مهر و مراقبت های پزشکی‌ به سگی‌ زیبا بدل می شود، در حالی‌ که هیچ کس نمی‌داند، چگونه گوش‌های این توله زیبا بریده شده است.

تنها دو سال بعد است، که دوستان بامداد را آماده سفر می‌‌کنند؛ سفری که برای پیدا کردن خانه ی همیشگی‌ ا‌ش انجام می شود. مادری مهربان، از خانواده ی حیوان دوست “راد”، حاضر به همراهی اش تا تورنتو می شود. یاران وفا در ایران، هماهنگ کننده وفا در آمریکا، فرانک روان، و دوستان وفا در کانادا دست به دست هم می دهند، که بامداد بتواند سفرش را بی‌ هیچ مشکلی به پایان ببرد.

باز هم در شبی‌ تیره و زمستانی بامداد به تورنتو می‌رسد. گروه استقبال کننده با دسته‌ای گل برای خانوم راد مسافر مهربان، و با آب و غذا برای بامداد در فرودگاه  آماده اند. مهرنسا از دوستان خوب وفا لحظه‌ها را با دوربینش ثبت می‌کند، کمی‌ دیرتر، بامداد چون بسیاری از مسافران وفا به خانه ی همیشه گرم تورج آقایی از دوستان وفا در تورنتو، می رود تا دو روز بعد به لندن انتاریو به خانه موقتش برده شود.

در این دو روز به دست مهربانان شست و شو و تغذیه می‌‌شود، به پارک می رود، با سگ‌ها ی محله اشنا می شود، دنبال سنجابها می‌کند، و در دل‌ همه جایی‌ بزرگ باز می‌کند. چنان که روز رفتنش به لندن انتاریو، همه چشم‌ها به اشک می‌نشیند، اشکی که هیچ کس نمی‌داند، برای جدا شدن است، یا اشک شادی سر و سامان گرفتن اوست.

بامداد با همراهی سودابه، امیر و فریماه از دوستان وفا در کانادا به لندن منتقل می شود و با یاری دوستان حیوان دوست کانادایی به خانه موقتش که دو سگ دیگر و یک گربه خانگی را نیز میزبان است وارد می‌شود.

بامداد بسیار زیبا، شاد، آرام، و خوش رفتار است. هر کس که او را می‌‌بیند، دل‌ کندن برایش مشکل می شود. او مدتی را برای آماده شدن، و هماهنگ شدن با محیط تازه، و البته پیدا کردن خانه ی همیشگی‌اش، با این خانواده مهربان زندگی‌ خواهد کرد.

بخشی از ایمیل خانواده موقت بامداد را بخوانید. این ایمیل یک روز پس از ورود بامداد به همراه عکس هایی از او برای دوستان وفا فرستاده شده است.

سلام،

اسم من امی بربین است و خانواده من میزبان بامداد می‌‌باشد. همان لحظه ا‌‌ی که بامداد را دیدم، عاشقش شدم. بامداد حالش بسیار خوب است، آب و غذا می‌‌خورد، و از برف بازی لذت می‌‌برد. روز اول پله‌ ها و کف چوبی خانه برایش کمی‌ عجیب بود، ولی‌ امروز خیلی‌ شجاعانه به همه جای خانه برای اشنا شدن، سر کشیده است. با هر دو سگ ما، دوست شده، و گربه خانه برایش جالب است. بامداد سگی‌ بسیار خوب و خوش رفتار است. امروز دکتر او را دید، و سلامتی کامل او را تأیید کرد. چند عکس برایتان می فرستم. بامداد لبخند زیبایی‌ دارد، و من به شما اطمینان می دهم که از او بهترین نگهداری را خواهیم کرد.

خبرهای مربوط به پناهگاه وفا در هشتگرد را در فیس بوک آنها دنبال کنید.

Vafa Animal Shelter

از آلبوم عکس بامداد در فیس بوک دوستداران وفا در کانادا دیدن کنید.

قدردانی از حیوانات در هند

india-donkeysباورتون میشه، یک سیاستمدار هندی در بنگالور، از دو “خر” قدردانی کرد.

به گزارش بی بی سی، Vatal Nagaraj، رهبر یک حزب محلی بانگالور، گفت: من تصمیم گرفته ام از تمام حیوانات اهلی همچون خر، سگ، گاو و … قدردانی کنم، برای اینکه آنها وفادارتر، سختکوش تر، منضبط و مطیع تر از انسان هستند.

به این ترتیب مراسم تقدیر از حیوانات اهلی از این ماه با قدردانی از دو خر شروع شد. در این مراسم که در ایستگاه اتوبوس برون شهری بانگالور برگزار شد، این خرها در مقابل تماشاگران گلباران شدند.

ما این اقدام نمادین را اینگونه می بینیم که حیواناتی که دور و بر ما هستند، حیواناتی که یا یاریگر مایند و یا به ما محبت و عشق می دهند، را با نگاهی انسانی ببینیم و دوستشان بداریم که آنها نیز “جان دارند و جان شیرین خوش است”.

دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران، در دو شعبه (هشتگرد کرج و قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter

www.vafashelter.com