خبرگزاری هرانا – دیروز سه شنبه هفتم بهمن ماه تعدادی از هواداران عرفان حلقه و شهروندان تهرانی در پی بی خبری و نگرانی از وضعیت محمدعلی طاهری، بنیانگذار این گروه در خیابان اسفندیار و مقابل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برای برگزاری تجمع تلاش کردند که با این تلاش با ممانعت و برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیروز هفتم بهمن ماه عده ای از شهروندان تهرانی و هواداران گروه عرفان حلقه تلاش نمودند تا در حمایت از «محمدعلی طاهری» بنیانگذار این گروه، در خیابان اسفندیار تهران، مقابل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تجمعی برگزار کنند، با این حال این تلاش با ممانعت نیروهای انتظامی و امنیتی روبه رو شد.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «این تجمع که با حضور دهها تن از همراهان مجموعه عرفان حلقه در شرف شکل گیری بود، با مداخلهٔ نیروهای امنیتی و انتظامی به تنش کشیده شد. مأموران با فحاشی و گاهی ضرب و شتم و مشت و لگد، اجتماعات کوچک ۵-۶ نفره را نیز به

taheriبیرون از خیابان هدایت می‌کردند تا حتی هسته کوچکی از جمعیت تشکیل نگردد.»

این منبع مطلع افزود «در نزدیکی ساختمان ستاد حقوق بشر، پیمان میرزایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از بازداشت، سوار بر یک خودرو به مکان نا‌معلومی منتقل گردید با اینحال علیرغم تلاش فراوان مأموران و با وجودی که در این راستا حتی از فحاشی به بانوان نیز خودداری نمی‌کردند، جمع کوچکی در خیابان ولیعصر امکان تجمع یافتند. پس از این تجمع حاضرین در تجمع به سمت کانون وکلا حرکت کرده و تجمعی را نیز با خواست روشن شدن وضعیت محمدعلی طاهری تشکیل دادند.»

بر اساس گزارشات دریافتی، در پایان تجمع مقابل کانون وکلا بیانیه‌ای از سوی حضار قرائت شد که در آن ضمن ابراز نگرانی در مورد بی‌خبری از وضعیت جسمی آقای محمدعلی طاهری، حاضرین خواهان پایان فشارها بر وی و آزادی فوری و بی قید و شرط او شدند.

تجمع کنندگان در بیانیه مورد اشاره ضمن اعتراض به تخریب های رسانه ای بر علیه این گروه خواستار ممانعت مسئولان از اطلاق عنوان «فرقه» به این جریان فکری شدند.

لازم به ذکر است به گفته رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی، آقای محمدعلی طاهری اخیرا به شش سال حبس محکوم شده است، پیش‌تر دادگاه انقلاب در سال ۱۳۹۰ آقای طاهری را به اتهام توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و لمس بیماران مونث به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و ۷۲ ضربه شلاق محکوم کرده بود. محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی، که از اردیبهشت ۱۳۹۰ تاکنون در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد، دراعتراض به وضعیت نامعلوم پرونده و اتهاماتش مدتی پیش دست به اعتصاب غذا زده بود با اینحال از آخرین وضعیت وی کماکان اطلاعی در دست نیست.