شهروند علی شریفیان: بر اساس گزارشی تحلیلی که به وسیله کارشناسان اقتصادی بانک تی دی تهیه و منتشر شده تقسیم ثروت و رفاه در کانادا ناعادلانه تر شده است. در این گزارش تفصیلی آمده با وجود ناعادلانه شدن تقسیم ثروت در کانادا دولت و مسئولان اقتصادی می توانند با طرح و اجرای برنامه های کوتاه و foodbankدرازمدت جلوی این امر را که در دراز مدت به اقتصاد کانادا خسارات غیر قابل جبران می زند، جلوگیری کنند.

به عنوان اولین گام دولت باید در اخذ مالیات از کسانی که کم درآمدتر هستند و همینطور هزینه انتقالات مالی در زمینه های مختلف تجدیدنظر کند. سرمایه گذاری در توسعه مهارت های شغلی در درازمدت کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور خواهد کرد. بالا رفتن مهارت های حرفه ای سبب افزایش درآمد می شود و قدرت خرید را بالا می برد و این امر باعث رشد اقتصادی کانادا می شود.

یکی از مولفان این گزارش در مصاحبه ای با برنامه بامدادی سی بی سی توضیح داد که در سال های ۱۹۹۰ هم اقتصاد با چنین مشکلی روبرو شد، اما از سال ۲۰۰۰ این معضل به مرور حل شد. هم اکنون وضعیت به بدی سالهای ۱۹۹۰ نیست، اما اگر به سرعت اقدامات لازم انجام نشود این مشکل اقتصاد کانادا را از روند رو به رشد و سالم خود دور می کند.