شهروند ـ روز دوشنبه نهم فوریه ۲۰۱۵ تام مولکر رهبر حزب دمکرات نو (نیو دمکرات) حزب اپوزیسیون دولت کانادا،  در جمع بزرگی از اعضای سازمان مطبوعات قومی کانادا شرکت کرد.

او ابتدا گفت که دولت کنونی علاوه بر عیب های بیشماری که دارد یکی هم کم توجهی به رسانه های قومی است و از بودجه ی دولت که سر به میلیون ها دلار می زند، تقریبا می شود گفت به رسانه های قومی که صدای میلیون ها کانادایی رأی دهنده و مالیات دهنده هستند، هیچ سهمی نمی رسد.

دیدار نمایندگان مطبوعات قومی با توماس مولکر

دیدار نمایندگان مطبوعات قومی با توماس مولکر

مولکر گفت که تنها حزب اوست که می تواند برای اکثریت کانادایی ها ایجاد کار کند، و دولت هارپر و لیبرال ها که پیش از این امتحان شان را پس داده اند هیچ کدام قادر به حل مشکلات اقتصادی و اجرای سیاست های داخلی و خارجی که شایسته مردم و کشور کانادا باشد، نیستند.

مولکر از رسانه های قومی که همیشه به وظایف شهروندی خود عمل کرده اما در عوض هیچ پاداشی دریافت نکرده اند، به عنوان یکی از صداهای اصلی و مهم در کانادا نام برد و گفت، از این که دارد با رسانه های قومی حرف می زند خیلی شادمان است.

پیش از آمدن مولکر تام سارس رئیس سازمان سراسری مطبوعات قومی کانادا از بی سهمی مطلق رسانه های قومی از بودجه ۱۵۰میلیون دلاری کمک به رسانه ها در کانادا انتقاد کرد و بعد از حضور آقای مولکر از او خواست که از سوی این سازمان در مجلس کانادا به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون دولت اعتراض آنها را نسبت به سیاست دولت محافظه کار آقای هارپر اعلام کند.

جلسه با پرسش و پاسخ و پذیرایی با اتمام رسید.