شهروند ـ فرح طاهری: بنیاد خیریه بهنام انتاریو، پنج سال پیش در اکتبر ۲۰۱۰ از سوی چند فرد نیکوکار در تورنتو آغاز به کار کرد و در ادامه با پیوستن داوطلبانی بیشتر فعالیت هایش گسترده تر شد و پلی شد بین یاریگران بیماران سرطانی بیرون و درون ایران.

این جمع نیکوکاران در طول سال با برگزاری برنامه هایی اقدام به جمع آوری کمک مالی می کنند که یکی از این برنامه ها برگزاری بازار نوروزی است که امسال پنجمین بازار خود را مفصل تر برگزار می کند.

بنیاد بهنام انتاریو، کمک های جمع آوری شده اش را از طریق خیریه بهنام دهش پور به دست بیماران مبتلا به سرطان در ایران می رساند.

خیریه بهنام دهش پور نیز سابقه ای ۱۹ ساله در ایران دارد. این خیریه نام جوانی را بر پیشانی دارد که در سال ١٣٧٠ در سن هفده سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد. در آخرین دوره ی درمانش در سال ۱۳۷۴در مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش به شدت تحت تأثیر وضعیت ناگوار بیماران این مرکز قرار گرفت و با وجود بیماری سخت برای کمک به این بیماران یک بازارچه خیریه در آپارتمانی با کمک خانواده و دوستانش برپا کرد. پس از آن با یاری دوستانش کنسرت پیانو در فرهنگسرای ارسباران ترتیب داد و آخرین شب زندگی اش را با فروش شمع‏های تزئینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به سرطان در خانه به پایان رساند.

درآمد حاصل از این برنامه‏ ها همراه با کمک‏های خانواده بهنام، دوستان و سایر نیکوکاران صرف تکمیل و تجهیز سالن انتظار بخش رادیوتراپی و اتاق بازی و کتابخانه کودکان بیماران شد که در سال ١٣٧۵، زمانی که بهنام دیگر نبود، Behnam-Bazar-H5افتتاح شد.

بهنام رفت ولی خانواده و دوستانش با تأسیس خیریه ای با نام او، راهش را که کمک به بیماران نیازمند و مبتلا به سرطان بود، ادامه دادند و در این راه پنج سال است که بنیاد بهنام انتاریو نیز یاریگر آنهاست.

بیماران مبتلا به سرطان در ایران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. رنج ناشی از بیماری از یک طرف و مشکلات تهیه دارو و هزینه ی درمان از طرف دیگر، بیماران و خانواده هایشان را در وضعیت بحرانی قرار داده است و بی شک بدون همراهی و همدلی نیک اندیشان، رنج آنها کاهش نخواهد یافت.

در بازار نوروزی خیریه بهنام، هر آنچه که برای سفره ی هفت سین لازم باشد، پیدا می کنید. در کنار آن شیرینی های خانگی، آجیل، گل و سبزه و بسیاری اقلام دیگر ممکن است توجهتان را جلب کند.

امسال انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه یورک نیز به کمک آمده و به برگزاری این بازار یاری می رساند. جوانان عضو این انجمن، با نیرو و انرژی تازه، فضای جوان و شاد و متفاوتی را به بازار هدیه می دهند.

همچنین گروه های موسیقی و رقص با اجرای برنامه های متفاوت در کنار یاران “بهنام” به استقبال سال جدید می روند. گروه موسیقی “دوساز” یکی از گروه های موسیقی است که در عصر روز جمعه ۱۳ مارچ به هنرنمایی می پردازد.

گفتنی است نمایندگانی از “تیرگان” (جشنواره فرهنگی ـ هنری ایرانیان کانادا)، “کنگره ایرانیان کانادا” و “دوستداران پناهگاه حیوانات وفا” در این بازار حضور دارند و در کنار میز خود پاسخگوی پرسش های بازدیدکنندگان می باشند.

تاریخ و مکان بازار:

جمعه ۱۳ مارچ از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب

شنبه ۱۴ مارچ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

یکشنبه ۱۵ مارچ از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

مکان: شماره ۹۱۱۶خیابان بی ویو، نرسیده به خیابان شانزدهم، سالن مرکز سنت جرج

۹۱۱۶ BayView Ave. South of 16th Ave.

St.George Center Hall

L4B 3M9

برای آشنایی بیشتر با “بهنام انتاریو” از سایت آنها دیدن کنید:

www.behnamofontario.org