pamela-valin-cool

پاملا والین (راست) سناتور کنونی و رزمری کول سناتور پیشین مورد بازخواست مالی قرار گرفته اند

شهروند- علی شریفیان: روز سه شنبه شبکه سی تی وی در یک گزارش اختصاصی خبر داد مایکل فرگوسن، بازرس و حسابرس کل کانادا با ارسال نامه از دست کم ۴۰ سناتور کنونی و کسانی که در دوره های پیش عضو مجلس سنای کانادا بوده اند، خواسته است درباره بعضی از مخارجی که اعلام و مبالغ هزینه شده را دریافت کرده اند، توضیح بدهند.

سی تی وی در گزارش خود می گوید، بر اساس اطلاعاتی که از یک منبع موثق به دست آورده بعضی از مخارج اعلام شده به وسیله سناتورها ظاهرا و از نظر بازرس و حسابرس کل کانادا ارتباطی با کار آنها به عنوان سناتور نداشته است. هیچکدام از سناتورها حاضر نشده اند درباره این موضوع به پرسش های خبرنگار سی تی وی جواب بدهند. در این گزارش آمده مخارج مورد پرسش مربوط به سناتور رز ماری لوسیه کول ۱۰۰ هزار دلار بوده است. این سناتور زمانی که خبرنگار سی تی وی به او تلفن زده که درباره این مخارج بپرسد، پاسخ نداده و ارتباط تلفنی را قطع کرده است. سناتور دان لانگ مبلغ مورد پرسش بازرس کل را که پول بلیت هواپیما بوده، بازپرداخت کرده است.

مایکل فرگوسن در کل گزارش های مالی ۱۱۷ تن از کسانی که بین آوریل ۲۰۰۱ تا مارس ۲۰۱۳ سناتور بوده اند، مورد بررسی قرار داده است. این نخستین بار است که چنین حسابرسی در کانادا انجام می شود. گزارش بازرس کل قرار است به زودی منتشر شود.