Mohammad-Rahimian

نهایتا به بهار رسیدیم ـ زمان قند و شیرینی!

آیا تا به حال راجع به تاثیرات قند بر سلامتی تان فکر کرده اید؟

چه میزان از بودجه ایالات متحده برای بیماری های ناشی از قند هزینه می شود؟

هزینه هایی که ناشی از قند خون هستند بین ۳۰ تا ۴۰ % را تشکیل می دهند که شامل علایم متغیر، دیابت و چاقی مفرط هستند. برای مثال ایالات متحده آمریکا تحت بررسی موسسه تحقیقاتCredit Suisse نوع فشار بیماری های ناشی از قند که منجر به فشار عمومی می شود را تصویرسازی می کند. درمان این شرایط کمتر از ۳۰% تا ۴۰% بودجه سلامت ایالات متحده را می خورد که این خودش ۳$ میلیارد است! و هیچ نشانی از کند شدن مشاهده نمی شود: در مورد ۱۵% از جمعیت جوان ایالات متحده که در مقایسه با امروز که ۱۲% است تا ۲۰۲۰ مبتلا به دیابت خواهند بود.

البته موقعیت کانادایی ها مانند همسایه جنوبی (ایالات متحده) نیست، اما در هر صورت اگر شما یک کانادایی در دوره میانسالی هستید چند قاشق چای خوری شکر در هر سال مصرف می کنید؟ آگاه باشید که پاسخ می تواند بسیار غافلگیرکننده باشد .

میانگین مصرف شکر کانادایی های چقدر است؟

چنانچه در نمودار مشاهده می شود در هر ۲۴ ساعت (هر روز) ۲۶ قاشق چای خوری که معادل ۱۱۰ گرم است مصرف می کنند.

و سالانه (۱۲ ماه) ۹۴۶۰ قاشق چایخوری معادل ۴۰۱۵۰گرم مصرف می کنند.

اگر ریختن ۹۴۶۰ قاشق چای خوری را در قهوه تان به خاطر نمی آورید، نترسید، برای اینکه شکر پنهان است و تنها یک قوطی نوشیدنیcan of pop))در حدود ۸ قاشق چای خوری شکر دارد.

قند متداولترین محصول پنهانی است که در صنعت غذایی تقریبن در همه غذاهای فرآوری شده یافت می شود. تصادفا، مرکز آمار کانادا گزارش کرده که بیش از یک سوم همه قند/شکرهای استفاده شده توسط کانادایی ها از غذاهایی از سایر طبقه بندی ها می آید تا از چهار گروه غذایی اصلی. این طبقه بندی شامل دسرها، شیرینی ها، مشروبات غیر الکلی و سایر محصولات فرآوری شده است. نوشیدنی ها به تنهایی نزدیک به ۴۴% شکر روزانه برای بچه ها و نوجوانان و ۳۵ % برای جوانان را در بر دارد.

 

قند غیر قابل مشاهده در غذای ما

۲/۱۴% در حبوبات ، ۳/۱% در گوشت و مشتقات ، ۱/۳۱% در سبزیجات و میوه ها ، ۷/۱۷% محصولات لبنی و ۷/۳۴% در سایر غذاها موجود است.

این مشکلات همچنین می تواند بر موقعیت مالی افراد و شاید افراد دور و بر آنها تاثیر بگذارد برای اینکه نهایتا عوارض جانبی منجر به کاهش بازدهی، غیبت از کار و حتا مرخصی پزشکی و مراقبت های ویژه و سایر هزینه ها شود.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل

news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.