شهروند ـ فرح طاهری: جمعه اول ماه مه ۲۰۱۵، ششمین جشن بزرگ سالانه ی سازمان زنان ایرانی انتاریو با عنوان “جشن کبوتر سفید” در سالن اسپیراله برگزار شد.

من هم به دلیل عضویت در سازمان زنان و هم به دلیل حرفه ام که خبرنگاری و تهیه گزارش است، تقریبا در تمامی برنامه های عمومی سازمان حضور داشته ام و می توانم شاهدی باشم بر رشد و گسترش این سازمان در طی هفده سالی که با آن آشنا هستم.

اولین بار، فوریه ۱۹۹۸ بود که در اطلاعیه سازمان زنان در شهروند خواندم جلسه ای دارند با عنوان “حقوق کودک در کانادا” و من که تازه وارد بودم و می خواستم از حقوق فرزندم مطلع شوم، علیرغم برف و سرما، پرسان پرسان و با اتوبوس به این برنامه رفتم. کل افراد حاضر در آن برنامه هفده نفر بودند که نیمی از آنان را اعضای هیئت مدیره سازمان تشکیل می دادند، و من با اینکه آن زمان همکار شهروند نبودم، ولی به دلیل اطلاعات خوبی که در جلسه داده شد، گزارشی از آن تهیه کردم و به شهروند فرستادم و منتشر هم شد. اینکه به تعداد افراد در آن جلسه اشاره کردم فقط برای مقایسه ای بود با زمان حال، در حالی که همینقدر که آنها چراغ سازمان را روشن نگه داشتند تا جوانترها به کمک بیایند و چراغ های بیشتری بیفروزند، موجب قدردانی جامعه ی ایرانی است

بالا از راست: سارا علیمردانی، نگار هاشمی، افخم مردوخی، کاتلین وین  پایین: دیوید زیمر، جو دانیل، شلی کارول، جی رابینسون

بالا از راست: سارا علیمردانی، نگار هاشمی، افخم مردوخی، کاتلین وین
پایین: دیوید زیمر، جو دانیل، شلی کارول، جی رابینسون

.

سازمان زنان، جشن های سالانه اش را با هدف جمع آوری کمک مالی برگزار می کند، در حالی که در کنار آن بخشی از جامعه ی ایرانی در یک شب و زیر یک سقف در مناسبتی شاد و غرورآفرین جمع می شوند و حمایت خود را از سازمان زنان اعلام می کنند. این بار ۴۵۰ تن که بیشتر آنها از فعالان جوان و متخصص در حرفه های مختلف جامعه بودند، در جشن سازمان حضور پیدا کرده بودند.

فروش بلیت و حراج کالاهای اهدایی، درآمدی برای سازمان به همراه دارد، اما حضور سیاستمداران در سطوح مختلف فدرال، استانی و شهری، سرمایه ی بیشتری محسوب می شود و موجب شده که امروزه سازمان زنان ایرانی انتاریو، سازمانی شناخته شده و معتبر باشد.

پس از تازه شدن دیدارها و گپ و گفت در هال بیرون سالن همراه با پذیرایی اردوور و نوای گیتار آنجلو سارتورلی، ششمین جشن سالانه سازمان زنان که مصادف بود با بیست و ششمین سال تأسیس آن، با گردانندگی سارا علیمردانی در داخل سالن آغاز شد.

نگار هاشمی، رئیس سازمان زنان، اولین سخنران بود که به حاضران خوشامد گفت. پس از آن افخم مردوخی، رئیس پیشین سازمان زنان با حاضران سخن گفت. او کسی است که از هفت سال پیش با حضورش در این سازمان، مقدمات حضور جوانان متخصص و پر انرژی را فراهم کرد و با مدیریت کارآمد توانست سازمان را به جایی برساند که امروز قرار دارد.

در ادامه آقای دیوید زیمر، نماینده مجلس انتاریو و وزیر امور بومیان کانادا، از سابقه ی آشنایی اش با سازمان زنان گفت، و سپس نخست وزیر انتاریو، خانم کاتلین وین را به تریبون دعوت کرد.

خانم وین از سابقه ی سالها دوستی اش با افخم مردوخی و اهمیت وجود سازمان هایی همچون سازمان زنان گفت و از این سازمان به عنوان یکی از نمونه های موفق کشور چندفرهنگی کانادا و استان انتاریو نام برد. او همچنین سازمان زنان را برای خدماتی که به اعضای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی ارائه می دهد، ستود.

خانم وین همچنین از اعضای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی برای مشارکت بالا در فرهنگ و اقتصاد و بهبود کیفیت زندگی در کانادا قدردانی کرد.

در ادامه، پیام ویدیویی دکتر رضا مریدی، نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو و وزیر دو وزارتخانه ی “آموزش عالی و دانشگاه ها، و “پژوهش و نوآوری” پخش شد. پیام ایشان تنها سخنان فارسی این مراسم بود. در غیاب دکتر مریدی، خانم پری مریدی همسر ایشان و مرجان مریدی در این مراسم حضور داشتند و مورد تشویق حاضران واقع شدند

نگار هاشمی رئیس سازمان زنان و مینو مهاجر گواهینامه های برندگان بورسیه را اهدا کردند

نگار هاشمی رئیس سازمان زنان و مینو مهاجر گواهینامه های برندگان بورسیه را اهدا کردند

.

آقای جو دانیل، نماینده محافظه کار پارلمان فدرال کانادا از حوزه ی دان ولی ایست، دقایقی با جمع صحبت کرد. ایشان حامل پیام نخست وزیر کانادا، آقای استفان هارپر بودند. در این پیام آقای هارپر از اعضای سازمان زنان ایرانی انتاریو برای ساختن کانادایی قدرتمندتر تقدیر کرده است.

آقای مایکل کوتو، نماینده مجلس انتاریو از حوزه ی دان ولی ایست، حوزه ای که دفتر سازمان زنان ایرانی انتاریو در آن واقع شده است، پیام تقدیر و شادباش خود را ارسال کرده بود که به همراه سایر پیام ها در دفترچه هایی که به حاضران داده شد، درج شده است.

دو تن از اعضای شورای شهر تورنتو، خانم ها شلی کارول و جی رابینسون نیز در سخنان کوتاهی پیام های سپاس و تقدیر از سازمان زنان را کتبی و کلامی ارائه دادند.

در این مراسم، مینو مهاجر گواهینامه های بورسیه را به زنان برنده اهدا کرد. کمیته ای شامل دکتر بیتا امانی، دکتر نوشین خاوریان، مینو مهاجر و فوژان کانتینی برندگان بورسیه تحصیلی را انتخاب کرده بودند. سپیده رازی، هلیا قاضی نژاد، مینا باوی نژاد و رضوانه آزاد ارمکی برندگان بورسیه اهدایی بودند که امسال با مشارکت مالی خانم و آقای مهاجر اهدای آن صورت گرفت. این زنان در رشته های مربوط به زنان و حقوق بشر در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند.

مینا سرلتی فرزند زنده یاد هما سرلتی، از بنیانگزاران سازمان زنان ایرانی انتاریو، و همسرش محمد فتوت، به یاد مادر، از پایه گذاران اهدای بورسیه تحصیلی به زنان بودند و طی دو سالی که از این برنامه می گذرد، مشارکت خودشان را در این امر انجام داده اند.

هنرمندان شرکت کننده در جشن سازمان زنان ایرانی انتاریو

هنرمندان شرکت کننده در جشن سازمان زنان ایرانی انتاریو

هنرمندانی که در این جشن حضور داشتند و هنرشان را ارائه دادند، آریل بلاوی داستانی از مثنوی رومی را به فارسی و انگلیسی خواند.

امور مربوط به صدا و پخش موسیقی مثل هر سال برعهده دی جی تکین بود. پس از شام، ستیار با گروهش همه را به رقص آورد و همینطور گروه اینسو ـ آنسو که سولماز پیمایی و بابک تقی خانی بنیانگذارانش هستند، با همراهی سودابه بدیعی، بیتا لبیکووا و نیکولاس استرلینگ قطعاتی اجرا کردند.

اعضای هیئت مدیره سازمان زنان در حال حاضر متشکل از: نگار هاشمی(رئیس هیئت مدیره)، نواز کریمیان پور، شری درویش، کتی نوحی، مهتاب نصیریان، لاله آبتین، فرزانه لطفی و سهیلا دهماسی است. افسانه برزویی، دکتر نوشین خاوریان، سودابه مفرد و شیرین حقگو نیز از کارمندان این سازمان هستند.

کمیته ی برگزارکننده ی جشن عبارت بودند از: کتی نوحی، سمیره یزدانی، لاله آبتین، فرشته بورانی و رحیمه شعیبی و شری درویش و دینا شرکا، ریاست این گالا را برعهده داشتند.