شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش رسانه ها و از جمله شبکه سی بی سی، در حالی که هفت هفته از اعتصاب گروه کثیری از آموزگاران انتاریو می گذرد، خانم لیز ساندالس، وزیر آموزش و پرورش دولت اکثریت لیبرال روز دوشنبه در کوئینز پارک اعلام کرد که به دنبال متوقف شدن مذاکرات با تصویب لایحه ای با حکم «برگشت بر سر کار» به این اعتصاب خاتمه می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما به آموزگارانمان، کارشان و حق اعتصاب آنها احترام می گذریم، اما اکنون اولویت های دولت مطرح شده و از همه مهمتر دانش آموزان ما» این اعتصاب در مناطق دورهام، پیل و سادبری ۷۰ هزار دانش آموز را از رفتن به مدرسه و شرکت در کلاس درس بازداشته استstriking-teachers.

خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو پنجشنبه گذشته گفته بود که اگر این اعتصابات به سال تحصیلی دانش آموزان لطمه بزند دست به هر اقدام ممکن خواهد زد تا به آنها پایان دهد. با این تصمیم دانش آموزان این مناطق این هفته به سر کلاس درس برخواهند گشت. خانم وین برای ارائه این لایحه و انجام مناظره درباره آن نیاز به اجازه احزاب دیگر دارد. خانم آندریا هورواث، رهبر ان دی پی بلافاصله بعد از اعلام تصمیم وزیر آموزش و پرورش گفته است که اجازه مناظره درباره لایحه برای صدور حکم حکومتی «بازگشت بر سر کار» را نخواهد داد.

فدراسیون آموزگاران دبیرستان های انتاریو با این تصمیم دولت مخالف هستند. آخرین باری که دولت انتاریو از گزینه حکم حکومتی «برگشت بر سر کار» برای پایان دادن به اعتصابات استفاده کرده، بر می گردد به سال ۲۰۰۹ که در آن زمان از این راهکار برای پایان دادن به اعتصاب کارکنان تی تی سی استفاده شد.