شهروند- علی شریفیان: دانشمندان و پژوهشگران کانادایی مشغول به کار در انستیتوی تحقیقات سلولی و سرطان دانشگاه مک مستر انتاریو موفق شده اند مکانیسم و تکنولوژی کشف و اختراع کنند که با بکار گیری آن می توان با استفاده از گلبول های قرمز و سفید خون سلول های عصبی گوناگونی از جمله عصب هایی که کار احساس درد را بر عهده دارند و انجام می دهند، بدست آورند

میک باتیا سرپرست تیم تحقیق مک مستر

میک باتیا سرپرست تیم تحقیق مک مستر

.

این نخستین بار که امکان بدست آوردن سلول از خون انسان ممکن شده است. مایک باتیا، مدیر انستیتوی تحقیقات سلولی و سرطان دانشگاه مک مستر به سی بی سی گفته است از این فن آوری کشف شده می توان داروهایی تولید کرد که به صورت بالقوه سبب تسکین درد بیماران شود. انجام این کار با انجام آزمایش های لازم بر روی هر بیمار با خصوصیات ژنتیک خود بیمار میسر می شود.

این گروه از پژوهشگران در گزارشی که پنجشنبه هفته گذشته در یک نشریه علمی مربوط به تحقیقات سلولی منتشر شده خبر داده اند با این ترتیب می توان داروهای مسکنی همانند داروهای استاندارد ضد دردی که عمدتا از مواد مخدری چون تریاک به دست می آیند، تولید کرد. از استفاده های دیگر این مکانیسم و فن آوری جدید اینست که اکنون امکان زیادی به وجود آمده که داروهای مسکن موثری برای دفع دردهای عصبی حاصل بیماری هایی چون آلزایمر و پارکینسون برای به کمک به کسانی که به این بیماریها مبتلا هستند، تولید کرد.